Στα συντρίμμια της ταξιδιωτικής βιομηχανίας που έχει αφήσει ο κορονοϊός, η ενοικίαση καταλυμάτων δείχνει να έχει επιβιώσει έστω και με χαμηλό σφυγμό, αφού τα ενοικιαζόμενα σπίτια έγιναν τα καταφύγια κοινωνικής αποστασιοποίησης για όσους ακόμα διψούν για ταξίδια. Ποιο είναι όμως το μέλλον του Airbnb, της μεγαλύτερης πλατφόρμας ενοικίασης καταλυμάτων στον κόσμο;
Πώς κατάφεραν να επιβιώσουν τα ενοικιαζόμενα καταλύματα του Airbnb
Τα ενοικιαζόμενα σπίτια της Airbnb κατάφεραν να ξεπεράσουν τα ξενοδοχεία σε 27 παγκόσμιες αγορές, σύμφωνα με έρευνα των αναλυτών AirDNA. Με τα ταξίδια αναψυχής να σημειώνουν πολύ μικρή άνοδο το καλοκαίρι που μας πέρασε, παρατηρήθηκε ότι η ενοικίαση μεγάλων σπιτιών σε πιο απομονωμένους προορισμούς είχε μεγαλύτερη αύξηση σε συγκεκριμένους προορισμούς όπως οι ΗΠΑ, ακόμα και συγκριτικά με το καλοκαίρι του 2019. Δείτε και 6+1 Airbnb που έγιναν διάσημα από ταινίες και μπορείτε να μείνετε.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία τους τελευταίους μήνες ασφυκτικά λόγω του κορονοϊού, με τις ενοικιάσεις καταλυμάτων και ξενοδοχείων να σημειώνουν πτώση κατά 36% το διάστημα Μαρτίου-Ιουνίου 2020. Ο Νο. 1 “παίκτης” στα ενοικιαζόμενα καταλύματα είναι εδώ και χρόνια το Airbnb, με πάνω από 7 εκατομμύρια σπίτια σε πάνω από 220 χώρες, συμβάλλοντας στην αύξηση του υπερτουρισμού σε συγκεκριμένους προορισμούς αλλά και στην εκτόξευση της τιμής ενοικίων σε ορισμένες πόλεις, όπως η Βαρκελώνη, το Άμστερνταμ, και, φυσικά, η Αθήνα.
Ποιο είναι το μέλλον του Airbnb
Σήμερα η αξία της Airbnb αγγίζει τα 18 εκατομμύρια δολάρια από τα 31 που άξιζε πριν την πανδημία. Όπως ανέφερε ο CEO της Airbnb, Brian Chesky στην εφημερίδα New York Times, ” ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει, απλώς δεν θέλει να μπει σε αεροπλάνο. Δεν θέλει να ταξιδέψει για δουλειά αλλά για ανψυχή, ούτε να επισκεφθεί μια τεράστια πόλη ή να μείνει σε ξενοδοχεία που βρίσκονται σε πολυσύχναστες συνοικίες. Ωστόσο, θέλει να βγει από το σπίτι. Επομένως, πιστεύουμε ότι η ζήτηση θα είναι ισχυρή και στο μέλλον. Είμαι πολύ αισιόδοξος για το μέλλον της ταξιδιωτικής βιομηχανίας”. Από τον περασμένο Αύγουστο το Airbnb έχει κάνει αίτηση να γίνει δημόσιο, με στήριξη από το Χρηματιστήριο Αξιών των ΗΠΑ. Όπως αναφέρουν ειδικοί στον τομέα του τουρισμού, εξακολουθεί να είναι πιο κερδοφόρο να νοικιάσει κανείς το σπίτι με βραχυχρόνια εκμίσθωση στο Airbnb παρά με την παραδοσιακή μακροχρόνια ενοικίαση.
Airbnb: τα ταξίδια όπως τα ξέραμε τελείωσαν
Μπορεί κάποιος να περάσει δεκαετίες από τη ζωή του προσπαθώντας να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και αυτό να καταστραφεί από μια πανδημία ενός θανατηφόρου ιού. Μπορεί μέχρι πριν λίγους μήνες αυτό να φάνταζε σαν σενάριο για ταινία επιστημονικής φαντασίας, αλλά τελικά ο κορονοϊός χτύπησε αναπάντεχα, προκαλώντας βαθιές πληγές στην παγκόσμια οικονομία με αποκορύφωμα τον κόσμο των ταξιδιών.
Ο συνιδρυτής και CEO της Airbnb, Brian Chesky, σε συνέντευξη στο CNBC δήλωσε ότι “τα ταξίδια όπως τα ξέραμε τελείωσαν και δεν θα ξαναεπιστρέψουν“. Πρόσθεσε ότι θα υπάρξει μια αναδιανομή των ταξιδιωτικών προορισμών, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε μέχρι σήμερα που λίγες πόλεις συγκέντρωναν τον τουρισμό αφήνοντας στην άκρη χιλιάδες κοινότητες.
“Ό,τι χτίζαμε 12 χρόνια, χάθηκε σε 6 εβδομάδες”
Ο Chesky ανέφερε ακόμα “μας πήρε 12 χρόνια για να φτιάξουμε το Airbnb και χάσαμε σχεδόν τα πάντα μέσα σε 4-6 εβδομάδες”. Επίσης, δήλωσε ότι το μέλλον της εταιρείας είναι αβέβαιο εξαιτίας του φόβου για ξέσπασμα νέου κύματος του COVID-19 σε ολόκληρο τον κόσμο.
“Ο τουρισμός όπως τον ξέραμε έχει τελειώσει. Δε θέλω να πω ότι τα ταξίδια έχουν τελειώσει, αλλά ότι το μοντέλο με το οποίο ταξιδεύαμε πλέον έχει πεθάνει και δε θα επανέλθει. Αυτό που θέλουν οι περισσότεροι είναι να μπουν στο αυτοκίνητό τους, να πάνε σε μια μικρή κοινότητα και να μείνουν σε κάποιο σπίτι”, πρόσθεσε.
Όπως αναφέρει ο CEO της Airbnb, τουλάχιστον στις ΗΠΑ η εταιρεία έχει αρχίσει και δείχνει κάποια σημάδια ανάκαμψης. Όσον αφορά την αγορά, την χαρακτήρισε “ανθεκτική” ενώ σημείωσε ότι το Airbnb έχει περισσότερους οικοδεσπότες τώρα από ό,τι στην αρχή της πανδημίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τρέφει φρούδες ελπίδες.
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr: