Η Air Malta, η εθνική αεροπορική εταιρεία της Μάλτας θα κλείσει οριστικά τον Μάρτιο του 2024, αλλά σύμφωνα με δηλώσεις του πρωθυπουργού της χώρας θα αντικατασταθεί αμέσως.
Η κυβέρνηση της Μάλτας θα κλείσει τη ζημιογόνο αεροπορική εταιρεία Air Malta τον Μάρτιο του επόμενου έτους και θα την αντικαταστήσει αμέσως με έναν άλλο αερομεταφορέα μετά την άρνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιτρέψει νέα “ένεση” κρατικής βοήθειας, δήλωσε ο πρωθυπουργός Ρόμπερτ Αμπέλα, χθες Δευτέρα 3/10.
Η νέα αεροπορική εταιρεία θα διατηρήσει το όνομα και το αεροσκάφος της Air Malta, είπε ο Abela σε συνέντευξη Τύπου.
Είπε ότι η μετάβαση θα είναι σε μεγάλο βαθμό απρόσκοπτη και οι υπηρεσίες δεν θα επηρεαστούν, αν και τα μη κερδοφόρα δρομολόγια θα διακοπούν. Η Air Malta λειτούργησε σε 37 προορισμούς το 2019. Η νέα αεροπορική εταιρεία θα λειτουργεί σε 17.
Στους επιβάτες της Air Malta που έχουν κάνει κράτηση θα προσφερθεί επιστροφή χρημάτων ή επανακράτηση με τη νέα αεροπορική εταιρεία. Οι εργαζόμενοι της Air Malta θα επαναπροσληφθούν στη νέα αεροπορική εταιρεία.
Η νέα συμφωνία συμφωνήθηκε με την Ευρωπαϊκή Ένωση και είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια με αυτή που συμφώνησε η ΕΕ με την ιταλική κυβέρνηση πριν από μερικά χρόνια, όταν έκλεισε την Alitalia και ξεκίνησε μια νέα αεροπορική εταιρεία, την ITA.
Ο Abela είπε ότι η κυβέρνηση της Μάλτας έπεισε την ΕΕ ότι είναι απαραίτητο για ένα μικρό νησιωτικό κράτος όπως η Μάλτα να έχει τη δική του αεροπορική εταιρεία.
Η βασική αρχή πίσω από τη νέα κίνηση ήταν η διασφάλιση μιας βιώσιμης αεροπορικής εταιρείας που δεν θα βασιζόταν στην κρατική υποστήριξη πέραν της νέας κεφαλαιοποίησης.
Είπε ότι η αεροπορική εταιρεία θα συνεχίσει να εκμεταλλεύεται τα 8 μισθωμένα αεροσκάφοι Airbus A320 της Air Malta.
Ο υπουργός Οικονομικών Κλάιντ Καρουάνα δήλωσε ότι ενώ η κυβέρνηση θα παραμείνει ο πλειοψηφικός μέτοχος της Air Malta, σχεδιάζει να εκδώσει μετοχές ή να συνάψει στρατηγική συνεργασία με κάποια άλλη αεροπορική εταιρεία.
«Αυτό θα είναι καλό για να διασφαλιστεί η καλή διακυβέρνηση, αλλά ο έλεγχος θα παραμείνει από την κυβέρνηση», είπε.
Αναμένει ότι η αεροπορική εταιρεία θα γίνει πιο αποτελεσματική και θα επιστρέψει στα κέρδη σε δύο χρόνια.
Η Air Malta ιδρύθηκε το 1973 και ξεκίνησε τις πτήσεις το 1974, πετώντας σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής.
Αντιμετώπισε σκληρό ανταγωνισμό από πιο αποτελεσματικές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε κρατικές ενισχύσεις το 2012 μετά από αυξημένες απώλειες.
Μια ουσιαστική ανάκαμψη τελικά απέτυχε και η κυβέρνηση ζήτησε από την Επιτροπή να εγκρίνει μια νέα βοήθεια σχεδόν 300 εκατομμυρίων ευρώ (315 εκατομμύρια δολάρια) το 2021, καθώς η αεροπορική εταιρεία υπέστη νέο πλήγμα όταν τα αεροπορικά ταξίδια περιορίστηκαν σοβαρά από την κρίση του COVID.
Ενώ οι συνομιλίες με την ΕΕ ήταν σε εξέλιξη, η Air Malta μείωσε το εργατικό δυναμικό της κατά περισσότερο από το ήμισυ σε λίγο περισσότερο από 400 άτομα δηλαδή.
Ξεκίνησε μια σταδιακή διαδικασία για την εξάλειψη των μη επικερδών δρομολογίων και η αεροπορική εταιρεία διέκοψε επίσης τις μη επικερδείς υπηρεσίες εδάφους και μετακόμισε σε φθηνότερα κεντρικά γραφεία.
Δείτε επίσης