Μπορεί τα αεροπορικά ταξίδια να επέστρεψαν στην προ κορονοϊού πραγματικότητα αλλά φαίνεται ότι οι αεροπορικές εταιρείες σε πολλές χώρες δεν μπόρεσαν και εξακολουθούν να μην μπορούν, να διαχειριστούν την επιστροφή στην «κανονικότητα» κυρίως λόγω έλλειψης προσωπικού. Με το πλήρες άνοιγμα των ταξιδιών φάνηκαν αμέσως τα πρώτα προβλήματα στις πτήσεις με αποτέλεσμα χιλιάδες πτήσεις να ακυρώνονται η μια μετά την άλλη, γεγονός που όπως είναι φυσικό φέρνει σε απόγνωση τους ταξιδιώτες που υπόκεινται μια τεράστια ταλαιπωρία στα αεροδρόμια και στο τέλος μπορεί να μην καταφέρουν καν να ταξιδέψουν.
Το κυριότερο πρόβλημα σύμφωνα με τις αεροπορικές της κατάστασης οφείλεται στην έλλειψη του προσωπικού, αφού τα δύο τελευταία χρόνια προέβησαν σε περικοπές, προκειμένου να ισοσκελίσουν τα κόστη, ενώ σε άλλες περιπτώσεις υπήρξαν τεχνικά προβλήματα σε διάφορες πτήσεις.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζουν οι βρετανικές εταιρίες
Δεκάδες χιλιάδες επιβάτες ελπίζουν να επιστρέψουν στο Ηνωμένο Βασίλειο στο τέλος της επόμενης εβδομάδας καθώς αντιμετωπίζουν ένα ντεμαράζ με ακυρώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις στα δρομολόγια των αεροπλάνων. Σύμφωνα με τον Indepedent, η μεγαλύτερη οικονομική αεροπορική εταιρεία της Βρετανίας, η easyJet, έχει ακυρώσει μέχρι στιγμής σήμερα τουλάχιστον 38 πτήσεις από και προς το Γκάτγουικ, επηρεάζοντας περίπου 6.000 επιβάτες. Μόνο την περασμένη Πέμπτη η ίδια εταιρεία είχε ακυρώσει 200 πτήσεις.
«Κατά την επόμενη εβδομάδα θα εκτελούμε περίπου 1.700 πτήσεις την ημέρα, με περίπου το ένα τέταρτο αυτών να εκτελούνται από και προς το Γκάτγουικ». Ενώ οι περισσότεροι ταξιδιώτες είχαν λάβει προειδοποίηση αρκετών ημερών και ήταν σε θέση να κάνουν νέα κράτηση σε άλλα δρομολόγια, 10 αναχωρήσεις της easyJet από το αεροδρόμιο Γκάτγουικ έχουν μέχρι στιγμής ακυρωθεί χωρίς προειδοποίηση. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται πτήσεις προς Νίκαια, Σεβίλλη και Μιλάνο, καθώς και οι πτήσεις επιστροφής τους στην Βρετανία.
Τι γίνεται με τις πτήσεις της easyJet που πραγματοποιούνται; Φυσικά αυτό γίνεται με μεγάλη καθυστέρηση και με μεγάλη δόση ταλαιπωρίας για τους επιβάτες. Η αεροπορική εταιρεία από την πλευρά της, κατηγορεί τους περιορισμούς στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας.
Η British Airways και η Wizz Air έχουν επίσης ακυρώσει τις πτήσεις από και προς το Γκάτγουικ. Μια αναχώρηση της «B.A.» από το Νταλαμάν της Τουρκίας το απόγευμα της Παρασκευής καθηλώθηκε λόγω τεχνικού προβλήματος, αν και αργότερα πέταξε πίσω στο Λονδίνο. Ορισμένοι επιβάτες της Wizz Air που είχαν πετάξει από το αεροδρόμιο Doncaster Sheffield για εκτεταμένα ταξίδια έμαθαν ότι η αεροπορική εταιρεία κλείνει τη βάση του South Yorkshire από την ερχόμενη Παρασκευή. Η αεροπορική εταιρεία κατηγορεί το αεροδρόμιο λέγοντας ότι «δεν είναι σε θέση να εγγυηθεί τους όρους της εμπορικής της συμφωνίας με τη Wizz Air».
Αυτή η εξέλιξη άφησε στον αέρα χιλιάδες ταξιδιώτες που είχαν προγραμματίσει κάποιο ταξίδι μέσω του συγκεκριμένου αεροδρομίου. «Επανακράτηση, πλήρη επιστροφή χρημάτων ή 120% του αρχικού ναύλου σε πίστωση αεροπορικής εταιρείας», ανέφερε η εταιρεία πως προσφέρει σε όσους επηρεάζονται.
Σοβαρά προβλήματα και στην TUI
Παράλληλα, η Tui ανακοίνωσε έναν «μικρό αριθμό» ακυρώσεων και καθυστερήσεων πτήσεων σε ένα πλήγμα για τα ταξιδιωτικά σχέδια κατά την έναρξη των διακοπών του εξαμήνου. Η ταξιδιωτική εταιρεία δήλωσε ότι για τις ακυρώσεις πτήσεων ευθύνονται «διάφορα λειτουργικά ζητήματα και ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού». Ακύρωσε τρεις πτήσεις από το Μπέρμιγχαμ, δύο πτήσεις από το Γκάτγουικ και μία από το Μάντσεστερ.
«Οι καθυστερήσεις έχουν προκληθεί λόγω συνδυασμού διάφορων παραγόντων και κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ενημερώνουμε τους πελάτες και θα παρέχουμε αναψυκτικά και, όπου χρειάζεται, θα παρέχουμε διαμονή σε ξενοδοχεία», λέει σε ανακοίνωσή της η TUI και προσθέτει: «Στις περιπτώσεις που πήραμε τη δύσκολη απόφαση να ακυρώσουμε έναν μικρό αριθμό πτήσεων, οι πελάτες θα λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων εντός 14 ημερών και θα επικοινωνήσουμε άμεσα μαζί τους για να τους βοηθήσουμε να προσπαθήσουν να βρουν άλλες διακοπές».
Η ολλανδικά KLM ακύρωσε έως 50 πτήσεις την ημέρα λόγω έλλειψης προσωπικού
Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM ακύρωσε έως και 50 πτήσεις την ημέρα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου που μόλις πέρασε, το οποίο ακολουθούσε η σημερινή ημέρα, 6η Ιουνίου που είναι εθνική αργία στην Ολλανδία, ανακοίνωσε την Παρασκευή η εταιρεία.
Οι ακυρώσεις περιλάμβαναν επίσης πτήσεις τις Παρασκευής καθώς και της Δευτέρας. Στους επιβάτες στις επηρεαζόμενες πτήσεις θα γίνει εκ νέου κράτηση σε άλλες πτήσεις, πρόσθεσε ο ολλανδικός βραχίονας του ομίλου αεροπορικών εταιρειών Air France-KLM.
«Η KLM απελευθέρωσε επίσης θέσεις σε ορισμένες πτήσεις, έτσι ώστε οι επιβάτες που δεν πραγματοποιούν την πτήση ή τη μεταφορά τους λόγω πολυκοσμίας στο αεροδρόμιο, να μπορούν να αναχωρήσουν αργότερα μέσα στην ημέρα», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
ΗΠΑ: Ακυρώθηκαν 2.500 πτήσεις
Σε φάση αναδιοργάνωσης των πληρωμάτων τους βρήκε πριν λίγες μέρες τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρίες, το τετραήμερο του εορτασμού της Ημέρας της Μνήμης, που σηματοδοτεί παραδοσιακά την έναρξη της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου.
Λόγω της πανδημίας της COVID-19, μετά τη μείωση της ταξιδιωτικής ζήτησης οι εταιρείες βρέθηκαν ανέτοιμες να ανταποκριθούν στην κατακόρυφα αυξημένη ζήτηση.
Οι αεροπορικές εταιρίες σε παγκόσμιο επίπεδο ακύρωσαν περισσότερες από 1.500 πτήσεις την Δευτέρα 30/5, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία (FlightAware) μετά την ακύρωση 1.641 πτήσεων την Κυριακή. Την Δευτέρα, περισσότερες από 400 αμερικανικές πτήσεις ακυρώθηκαν και 2.400 πτήσεις πραγματοποιήθηκαν με καθυστερήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία ιχνηλάτησης πτήσεων της ίδιας ηλεκτρονικής σελίδας.
Οι αεροπορικές εταιρίες προέβαλαν από την πλευρά τους ως επιχείρημα ότι οι καταιγίδες στη Φλόριντα, στη Νέα Υόρκη και στις μεσοατλαντικές πολιτείες, αποτέλεσαν μία σημαντική αιτία για τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις στις πτήσεις αυτής της εβδομάδας. Επίσης τις απέδωσαν στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας, στα περιστατικά μόλυνσης από την COVID-19 μεταξύ των εργαζομένων, αλλά και σε άλλα ζητήματα που σχετίζονται με το προσωπικό.
Ωστόσο είναι γνωστό ότι εργάζονται πυρετωδώς ώστε να προσλάβουν προσωπικό για να διαχειριστούν την εκτιμώμενη για το καλοκαίρι αύξηση ρεκόρ, στην ταξιδιωτική ζήτηση. Συνολικά 6,5 εκατομμύρια επιβάτες των αεροπορικών εταιριών ελέγχθηκαν από την αρμόδια υπηρεσία (U.S. Transportation Security Administration) στη διάρκεια του πρώτου τριήμερου των διακοπών για την Ημέρα της Μνήμης, με τον αριθμό αυτό να είναι μειωμένος κατά 10% από την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Ωστόσο, είναι αυξημένος από τα επίπεδα του 2021.
Δείτε επίσης
- Ποιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες και αναμένεται να ενταθεί το καλοκαίρι
- H Qantas ανακοινώνει τη μεγαλύτερη απευθείας εμπορική πτήση, Σίδνεϊ – Λονδίνο
- Aegean: Ανέστειλε τις πτήσεις της από και προς το Διεθνές Αεροδρόμιο της Βυρητού
- Ποιο ελληνικό νησί λέγεται ότι θα αγοράσει ο Μπιλ Γκέιτς
- Απίστευτο περιστατικό σε πτήση της Jet2: Γυναίκα έξαλλη, φώναζε και χαστούκισε άλλους επιβάτες επειδή… τα μωρά κλαίνε!