Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου, 2024
12.7 C
Athens
HomeTravel TipsHotel tips: Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις ξενοδόχων και πελατών για μία...

Hotel tips: Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις ξενοδόχων και πελατών για μία αρμονική «συμβίωση»

Η καλοκαιρινή περίοδος πλησιάζει και οι σχέσεις των ξενοδόχων με τους πελάτες, αλλά και οι υποχρεώσεις και από τις δύο πλευρές βρίσκονται στο επίκεντρο.

Η σχέση ξενοδόχων – πελατών, για όλα τα τουριστικά καταλύματα της χώρας (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια ή διαμερίσματα, οργανωμένες κατασκηνώσεις κτλ.) ρυθμίζεται στο αρθ. 8 του ν. 1652/1986 (ΦΕΚ 167/Α).

- Advertisement -

Διαβάστε ακόμα: τα 20 καλύτερα beach hotels στον κόσμο

 

Οι τιμές, διαμορφώνονται, ελεύθερα. Όλες οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να τηρούν τους κανόνες υγιεινής.

Ο ξενοδόχος πρέπει να:

Ενοικιάζει τα κενά δωμάτια του ξενοδοχείου, σε κάθε πελάτη. Ο ξενοδόχος μπορεί να αρνηθεί την ενοικίαση, μόνο σε πελάτες, που είναι ασθενείς, μεθυσμένοι ή βρώμικοι. Επίσης, ο ξενοδόχος μπορεί να διακόψει τη μίσθωση, του καταλύματος, εάν ο πελάτης παραβεί τα χρηστά ήθη, ή ασθενήσει, από νόσο που προκαλεί ενόχληση, στους υπόλοιπους πελάτες, ή παραβεί τις υποχρεώσεις του, που αναφέρονται παρακάτω.

Απαντά, μέσα σε τρεις ημέρες, τηλεφωνικά ή γραπτά, αν αποδέχεται ή όχι την κράτηση δωματίων.

Διαθέτει, στους πελάτες, τις ανέσεις, που διαφημίζει, όπως π.χ. πισίνα, εγκαταστάσεις γυμναστικής, νυχτερινό κέντρο, κ.λπ.

Mην αποδέχεται κρατήσεις, για δωμάτια ή κρεβάτια, περισσότερα, από αυτά, που διαθέτει.

Mη ζητά προκαταβολή, πάνω από 25% του συνολικού κόστους διαμονής, για όλο το χρονικό διάστημα της διαμονής. Η προκαταβολή δε μπορεί να είναι μικρότερη, από το αντίτιμο της τιμής, για μια μέρα. Η κράτηση ολοκληρώνεται, όταν ο ξενοδόχος παραλάβει την προκαταβολή ή όταν απαντήσει, στον πελάτη, ότι αποδέχεται την κράτηση. Εάν κάνουμε κράτηση και δε χρησιμοποιήσουμε το δωμάτιο, οφείλουμε αποζημίωση, στον ξενοδόχο, το μισό της συμφωνημένης τιμής. Απαλλασσόμαστε, όμως, από κάθε υποχρέωση αποζημίωσης, εάν προειδοποιήσουμε τον ξενοδόχο 21 ημέρες, πριν την έναρξη της ενοικίασης, ή για λόγους ανωτέρας βίας που αποδεικνύονται.

Στην περίπτωση αυτή, ο ξενοδόχος πρέπει να μας επιστρέψει την προκαταβολή, που τυχόν έχει λάβει, από εμάς. Υπάρχει περίπτωση ο ξενοδόχος να ορίσει μικρότερα χρονικά διαστήματα, για την ακύρωση της κράτησης, χωρίς ποινή, για τον καταναλωτή. Πριν «κλείσουμε», λοιπόν, ένα κατάλυμα, ζητάμε να μάθουμε τους όρους ακύρωσης. Όταν κάνουμε την κράτησή μας, πρέπει να γνωρίζουμε, με λεπτομέρειες, ποιες υπηρεσίες περιλαμβάνονται, στην τιμή, που μας ζητάει ο ιδιοκτήτης του καταλύματος. Πολλές φορές το πρωινό, η χρήση του κλιματιστικού και διάφορες άλλες υπηρεσίες μπορεί να χρεώνονται, χωριστά, επιπλέον της τιμής, που μας αναφέρει ο ξενοδόχος.

Εάν ο ξενοδόχος αθετήσει τη συμφωνία του, μαζί μας, υποχρεούται να επιστρέψει την προκαταβολή, έντοκα. Η αθέτηση της συμφωνίας επισύρει αυστηρές διοικητικές κυρώσεις, από τον Ε.Ο.Τ.

Ο ξενοδόχος πρέπει να διατηρεί ανοιχτό το ξενοδοχείο, καθ’ όλο το 24ωρο, έχοντας υπάλληλο, στην υποδοχή και να εξασφαλίζει, επίσης, τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου, όλο το 24ωρο.

Ο πελάτης πρέπει να:

Μη μαγειρεύει, μέσα στα δωμάτια των ξενοδοχείων. Η απαγόρευση δεν ισχύει, για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα.

Μη χρησιμοποιεί καμινέτα κ.λπ.

Μην πλένει ρούχα.

Μην τοποθετεί αποσκευές, στους διαδρόμους του ξενοδοχείου.

Μη μετακινεί τα έπιπλα, μέσα στα δωμάτια.

Μην τοποθετεί καρφιά, στους τοίχους.

Μην παίζει τυχερά παιχνίδια.

Μη διαταράσσει την ησυχία των υπολοίπων ενοίκων.

Φέρεται ευγενικά, στο προσωπικό.

Μη δέχεται επισκέπτες, στο δωμάτιό του, αλλά στους χώρους υποδοχής του ξενοδοχείου.

Αποζημιώνει τον ξενοδόχο, για τυχόν δαπάνες ή ζημιές, που προξένησε, (εξαιτίας π.χ. μεταδοτικής νόσου, παραφροσύνης, αυτοκτονίας, θραύσης υαλικών, βλάβης επίπλων, ειδών υγιεινής κ.λπ.)

Αν ο πελάτης παραβεί, τα παραπάνω, ο ξενοδόχος μπορεί να του ζητήσει να αφήσει το δωμάτιο, εντός 24ωρών.

Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη, για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων, μόνο αν τα παραδώσετε προς φύλαξη, λαμβάνοντας απόδειξη.

Διαβάστε ακόμα: δεν φαντάζεσαι ποιο είναι το πιο βρώμιο αντικείμενο σε δωμάτιο ξενοδοχείου

 

Η ημέρα της άφιξής χρεώνεται ολόκληρη, ακόμα και αν φτάσετε πολύ αργά.

Την ημέρα της αναχώρησης πρέπει να αδειάσετε το δωμάτιο, μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αν μείνετε, μετά τις 12 το μεσημέρι και μέχρι τις 6:00 το απόγευμα, πρέπει να πληρώσετε το μισό της τιμής, για μια μέρα. Εάν μείνετε και μετά τις 6:00 το απόγευμα πρέπει να πληρώσετε το αντίτιμο της παραμονής, για μια ολόκληρη ημέρα. Εάν, όμως, το δωμάτιο έχει κρατηθεί και από άλλο πελάτη, ο ξενοδόχος έχει το δικαίωμα να απομακρύνει τα πράγματά σας.

Πηγή: supply.gr

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,084LikesLike
88,769 FollowersFollow
182,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ