Επιθεώρηση πραγματοποιήθηκε χθες, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη και του Υφυπουργού Μεταφορών, κ. Νίκου Μαυραγάνη, στα έργα της ηλεκτροκίνησης της Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθήνα-Πειραιά και ακολούθησε η πρώτη δοκιμαστική διαδρομή με ηλεκτροκινούμενο τραίνο από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).
Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης έγινε παρουσίαση στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου της εξέλιξης της υφιστάμενης εργολαβίας η οποία ολοκληρώνεται τον Ιούνιο, ενώ παρουσιάστηκε και ο σχεδιασμός για τις επόμενες ενέργειες που αφορούν τη δημοπράτηση, μέσα στο καλοκαίρι, της Β’ Φάσης του Σταθμού Λαρίσης, που περιλαμβάνει την υπογειοποίηση της Οδού Λένορμαν, τη σύνδεση με το Μετρό και τις υπολειπόμενες εργασίες εντός του Σταθμού.
Με την ολοκλήρωση της επιθεώρησης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Θάνος Βούρδας, σημείωσε: «Σήμερα ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο με ηλεκτράμαξα από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι το Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών. Η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο μεγαλύτερο Σταθμό της χώρας είναι γεγονός. Ένα έργο που βρισκόταν σε “ύπνωση” εδώ και μια δεκαετία παίρνει σάρκα και οστά μέσα σε 15 μήνες και μέχρι το καλοκαίρι θα ολοκληρωθεί το συνολικό έργο της εγκατάστασης ηλεκτροκινούμενης διπλής γραμμής από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Σταθμό Λαρίσης.
Έτσι ο πολίτης θα έχει στη διάθεση του ένα τραίνο φιλικό προς το περιβάλλον, αθόρυβο και θα μπορεί να κάνει την διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος με ένα τραίνο, χωρίς μετεπιβίβαση, σε μόλις 45 λεπτά. Επιτέλους, μετά από μια δεκαπενταετία παλινωδιών και ημιτελών εργολαβιών, η Πρωτεύουσα της χώρας αποκτά σταδιακά ένα σιδηροδρομικό σταθμό αντάξιό της».
Από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης έκανε δηλώσεις με σαφείς αιχμές στην μη ολοκλήρωση των έργων. Όπως είπε «τον Απρίλιο ο σταθμός θα είναι σε πλήρη λειτουργία και θα δοθεί στους πολίτες, στο κοινό, για να μπορούν να τον χρησιμοποιούν, και να απολαμβάνουν έναν σύγχρονο ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο».
Και πρόσθεσε: «Πιστεύουμε ότι η προτεραιότητα που έχουμε δώσει στην ιεράρχηση των έργων στα μέσα σταθερής τροχιάς και στο σιδηρόδρομο πλέον φαίνεται. Παίρνει σάρκα και οστά. Δεν μπορεί να έχουμε μία σύγχρονη χώρα χωρίς να έχουμε ολοκληρώσει τις σιδηροδρομικές υποδομές μας».
Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε ακόμη, ότι το έργο αυτό γίνεται πραγματικότητα, χάρις στις προσπάθειες των τελευταίων 15 μηνών: «Βρισκόμαστε στον κεντρικό σταθμό της χώρας, που για 11 χρόνια ήταν κλειστός. Εξι χρόνια το έργο ήταν κολλημένο. Και σήμερα, επιτέλους, είναι έτοιμη η ηλεκτροκίνηση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί».
Ο υπουργός, ανέφερε ακόμη, ότι τον Ιούνιο θα είναι έτοιμο το έργο της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης μέχρι τον Πειραιά και εξήγησε ότι «Τα έργα συνεχίζονται προκειμένου να γίνει υπογειοποίηση στα Σεπόλια και να μην υπάρχουν τα προβλήματα μέσα στον αστικό ιστό. Συνεχίζεται επίσης και η σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού με το σταθμό του μετρό, ως νέο έργο».
Τον Ιούνιο, με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στον Πειραιά, οι επιβάτες θα μπορούν να φτάνουν στο αεροδρόμιο σε 45 λεπτά. Σημειώνεται, ότι το πέρασμα στην ηλεκτροκινούμενη εποχή στο τμήμα ΣΚΑ –Αθήνα, δεν επέτρεπε απευθείας δρομολόγια από τον Κεντρικό Σταθμό στο αεροδρόμιο και το Κιάτο. Τον Ιούνιο, τελειώνει η ταλαιπωρία των επιβατών και οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδέψουν στο αεροδρόμιο σε 45 λεπτά και σε 60 λεπτά στο Κιάτο.
Σε ερώτηση του ypodomes.com για το πότε θα τελειώσουν τα σιδηροδρομικά έργα στον ΠΑΘΕ και το διάδρμο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ο κος Σπίρτζης απάντησε “Δίνουμε μία μάχη πολύ μεγάλα κομμάτια, όπως είναι το Αθήνα – Θεσσαλονίκη ή όπως είναι η ηλεκτροκίνηση μέχρι το Αίγιο να τελειώσει πολύ νωρίτερα. Εκτιμούμε ότι το πρώτο τρίμηνο ή τους πρώτους μήνες του ’18 η Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα είναι έτοιμη και θα έχουμε ξεκινήσει και τα νέα έργα για το σιδηρόδρομο. Και για τον προαστιακό”.
πηγη: ypodomes.com