Από τα πολυτελή resorts με τα κέντρα ευεξίας και τα spa στα πεντάστερα που θα προσφέρουν εμπειρίες αποτοξίνωσης, ακόμη και …ψηφιακής, ξενοδοχεία φιλικά στο …instagram με ειδικές γωνίες και σκηνικά για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αυτές είναι μερικές μόνο από τις τάσεις στον τουρισμό πολυτελείας, τον οποίο θέλει να προσελκύσει η Ελλάδα- το μεγάλο ζητούμενο πλέον δεδομένης της συνεχιζόμενης αύξησης των αφίξεων τα τελευταία χρόνια, όχι όμως με αντίστοιχη άνοδο και σε επίπεδο εισπράξεων.
“Ο τουρισμός πολυτελείας θέλει εξειδικευμένη στόχευση και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν και τα ελληνικά ξενοδοχεία”, ανέφερε χαρακτηριστικά από το βήμα του συνεδρίου για τα Brands Πολυτελείας, ο κ. Ι. Πάρσαλης, γενικός διευθυντής της Marketing Greece προσθέτοντας ότι διεθνώς αυτή την στιγμή “υπάρχουν κάποιες τάσεις που εξυπηρετούν το ελληνικό τουριστικό προϊόν και άρα βλέπουμε μία ευκαιρία ανάπτυξης της Ελλάδας σε σχέση με τις συνθήκες όπως διαμορφώνονται διεθνώς.
Στις νέες τάσεις περιλαμβάνονται τα ”πράσινα” ξενοδοχεία με ”οικολογικές ευαισθησίες” για τους επισκέπτες τους, αυτά που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες σε ταξιδιώτες – εξερευνητές, αυτά που απευθύνονται στον ”νέο πλούτο”- ταξιδιώτες π.χ. από τη Μέση Ανατολή, τα lifestyle ξενοδοχεία που απευθύνονται στους millenials και σε όσους αρέσκονται στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα καταλύματα που προσφέρουν βιολογικά προϊόντα ή αγνά προϊόντα από την περιοχή τους ή ακόμη και αυτά που προσφέρουν εμπειρίες κάθε είδους αποτοξίνωσης, ακόμη και από …ηλεκτρονικές συσκευές. Το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι πιο εκλεπτυσμένο με προσωποποιημένη εμπειρία, αλλά και στοιχεία εξωτισμού. Η Ελλάδα έχει ανάγκη αυτή την στιγμή από ένα ”αφήγημα” με έμφαση την αυθεντικότητα των εμπειριών που προσφέρει, εφαρμόζοντας και τις διεθνείς τάσεις”, ανέφερε ο κ. Πάρσαλης.
Εκπροσωπώντας το Ινστιτούτο ΣΕΤΕ, ο κ. Άρης Ίκκος ανέφερε ότι η αγορά υψηλής δαπάνης αναπτύσσεται με μεγαλύτερους ρυθμούς από τις υπόλοιπες αγορές διεθνώς, ενώ συνολικά, με βάση και τα στοιχεία του Ινστιτούτου, ως προς τις εθνικότητες που ξοδεύουν τα περισσότερα με δαπάνη άνω των 2.500 ευρώ ανά ταξίδι στο εξωτερικό, οι Αμερικάνοι και οι Ρώσοι έρχονται πρώτοι. Συγκεκριμένα, η συνολική δαπάνη των Αμερικανών ταξιδιωτών στο εξωτερικό που ξοδεύουν άνω των 2.500 ευρώ αντιστοιχεί περίπου στο 50% της συνολικής δαπάνης Αμερικανών ταξιδιωτών στο εξωτερικό ενώ για τους Ρώσους είναι περίπου 33%. “H διάρκεια ενός ταξιδιού είναι ένας πολύ βασικός παράγοντας που προσδιορίζει τη δαπάνη, ενώ σε επίπεδο προγραμματισμού κράτησης, καθώς αυξάνει το κόστος, ο ταξιδιώτης προετοιμάζει το ταξίδι πολύ περισσότερο και πολύ νωρίτερα”. Ο κ. Ικκος εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο αριθμός των ταξιδιωτών με υψηλά εισοδήματα θα αυξηθεί μέσα στην επόμενη πενταετία, ενώ υπάρχει και τάση για αύξηση των ταξιδιών του Σαββατοκύριακου.
Η κρουαζιέρα
Στο κομμάτι της κρουαζιέρας, η οποία επίσης μπορεί να προσελκύσει τουρισμό υψηλών εισοδημάτων στη χώρα μας, ο κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Navigator Τravel & Tourist Services εξέφρασε την άποψη ότι λόγω της Τουρκίας, η πτώση στην Ελλάδα για τη διετία 2017- 2018 θα κυμανθεί μεταξύ 25%- 30% “ωστόσο ευελπιστούμε να επιστρέψουμε στα πρότερα μεγέθη εφόσον σταθεροποιηθεί η κατάσταση εκεί. Αυτή την στιγμή, διεθνώς, υπάρχουν στην κρουαζιέρα 33 εκατ. πελάτες κρουαζιέρας, με εισόδημα πάνω από 700 χιλ. δολάρια και αυτή την στιγμή ο κλάδος, παρουσιάζει πολύ μεγάλες προοπτικές στο κομμάτι του τουρισμού πολυτελείας με πολλά καινούρια πλοία 5, 6 αστέρων υπό κατασκευή, mega yachts, έμφαση στο spa και τις διακοπές εξειδικευμένου τύπου (expeditions) με πλοία 40- 50 καμπινών που μπορούν να έρθουν και στη χώρα μας, δεδομένου ότι προσφέρεται για τον σκοπό αυτό».