Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, τα ακραία καιρικά φαινόμενα σε πολλές περιοχές του κόσμου αναγκάζουν τους ταξιδιώτες να ξανασκεφτούν προορισμούς και να τους αφαιρέσουν από τη λίστα τους.
Μια νέα Παγκόσμια Ταξιδιωτική Έκθεση διαπίστωσε ότι το 29% των ταξιδιωτών απέφυγαν ορισμένα μέρη που είχαν σκοπό να επισκεφτούν λόγω καιρικών συνθηκών μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Είτε πρόκειται για τα πρόσφατα γεγονότα, τις καταιγίδες στην Ισπανία, την Κεντρική Ευρώπη , τη Φλόριντα ή την Καραϊβική , είτε για τους εξουθενωτικούς καύσωνες που κατέκαψαν την Ελλάδα και την Πορτογαλία αυτό το καλοκαίρι, ένα πράγμα είναι σαφές – τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι ο νέος κανόνας και μεταξύ όλων των άλλων επηρεάζει σαφώς και τον τουρισμό.
Τι εννοούμε με τον όρο ακραία καιρικά φαινόμενα; Μπορεί να περιλαμβάνει οτιδήποτε, από πυρκαγιές και υψηλές θερμοκρασίες έως ξαφνικές πλημμύρες, και όλα αυτά τα πράγματα είναι άμεση συνέπεια της κλιματικής αλλαγής που προκαλείται από τον άνθρωπο.
Μόνο φέτος, 370.000 εκτάρια δάσους καταστράφηκαν από τις πυρκαγιές και το καλοκαίρι του 2024 ήταν το θερμότερο που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, επηρεάζοντας εντυπωσιακά εκατομμύρια ανθρώπους.
Είναι μια ανησυχητική πραγματικότητα για την κατάσταση του πλανήτη μας, την άγρια ζωή και τα εκθαμβωτικά τοπία, και αυτό αναμένεται να έχει αρνητικό αποτέλεσμα (ίσως νωρίτερα από το αναμενόμενο) και στον ταξιδιωτικό κλάδο.
Η Παγκόσμια Ταξιδιωτική Αγορά μόλις κυκλοφόρησε την Παγκόσμια Ταξιδιωτική Έκθεσή της και αποκαλύπτει ότι το 29% των ταξιδιωτών έχουν αποφύγει, τον τελευταίο χρόνο, να επισκεφθούν έναν προορισμό αποκλειστικά λόγω κακών καιρικών συνθηκών, και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τη Gen Z: 43% των ατόμων ηλικίας μεταξύ 18 και 34 έχουν επανεξετάσει τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Για να θέσουμε τον αντίκτυπο που έχει ήδη ο καιρός σε προοπτική, ας μιλήσουμε για τις «υπαίθριες ημέρες». Ο όρος προέρχεται από μια μελέτη που διεξήχθη από το MIT και αναφέρεται σε ημέρες όπου οι υπαίθριες δραστηριότητες μπορούν να γίνουν άνετα. Η Global Travel Report έβγαλε ορισμένα στατιστικά στοιχεία για να μετρήσει τον αντίκτυπο που θα έχει η κλιματική αλλαγή έως το 2100: σύμφωνα με τη μελέτη, η Ταϊλάνδη θα χάσει 55 ημέρες εξωτερικού χώρου (σχεδόν οκτώ εβδομάδες!), αλλά ο Καναδάς θα κερδίσει 23.
Τι θα κάνουμε για αυτό; Τα δεδομένα από το Tourism Economics διαπίστωσαν ότι μόνο το 53% των ταξιδιωτών λέει ότι προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν το αποτύπωμα άνθρακα των ταξιδιών τους, αλλά πλατφόρμες όπως η Booking.com αποκάλυψαν ότι το 74% των ταξιδιωτών του 2023 ήθελαν πιο βιώσιμες επιλογές για να διαλέξουν (ωστόσο, το θέμα του «green-washing» συχνά οδηγεί σε αισθήματα αβεβαιότητας μεταξύ των πελατών).
Αυτά είναι δυσάρεστα νέα. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διασφαλίσουμε ότι κάνουμε περισσότερο καλό παρά κακό στον πλανήτη όταν ταξιδεύουμε. Ευτυχώς πλέον υπάρχουν οδηγίες σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθούμε όλοι για να γίνουμε πιο βιώσιμοι τουρίστες, αλλά το πιο σημαντικό είναι να κατανοήσουν όλοι ότι πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα για να υποστηριχθεί το “συνειδητό ταξίδι” .
Δείτε επίσης