Στόχος είναι να περιοριστούν οι διανυκτερεύσεις των τουριστών σε μόλις 20 εκατομμύρια ετησίως…
Το Άμστερνταμ, έχει δοκιμάσει τα πάντα, από την απαγόρευση της κάνναβης στην περιοχή των Κόκκινων Φαναριών μέχρι την έναρξη ενός διαδικτυακού κουίζ για να αποτρέψει τους θορυβώδεις επισκέπτες… Τώρα επανέρχεται με ένα νέο μέτρο! Στην τελευταία προσπάθεια των Αρχών για τον περιορισμό του υπερτουρισμού, η ολλανδική πρωτεύουσα ανακοίνωσε σχέδια για μείωση του αριθμού των τουριστών που διανυκτερεύουν.
Το Άμστερνταμ σχεδιάζει να εφαρμόσει μια διπλή μέθοδο που θα προβλέπει απαγόρευση κατασκευής νέων ξενοδοχείων και περιορισμό στον αριθμό των διανυκτερεύσεων από τους τουρίστες κάθε χρόνο.
Για τα ξενοδοχεία, είναι ένα σύστημα one in, one out. Σύμφωνα με αυτούς τους νέους κανόνες, ένα νέο ξενοδοχείο θα επιτρέπεται να ανοίξει μόνο εάν ένα άλλο κλείσει, και τα νέα ξενοδοχεία δεν επιτρέπεται να προσφέρουν μεγαλύτερο αριθμό κλινών από τον προκάτοχό τους. Όσοι ωστόσο έχουν ήδη εξασφαλίσει άδειες εξαιρούνται από την απαγόρευση.
«Θέλουμε να κάνουμε ότι μπορούμε και να διατηρήσουμε την πόλη βιώσιμη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες», ανέφερε η τοπική κυβέρνηση σε δήλωση, σύμφωνα με το euronews. Αλλά τα ξενοδοχεία και ο αριθμός των διανυκτερεύσεων επισκεπτών δεν είναι το μόνο που περιορίζεται – η πόλη ενέκρινε την απαγόρευση κρουαζιερόπλοιων πέρυσι και έχει σχέδια να μειώσει τον αριθμό των κρουαζιέρων με ποταμόπλοιο που ελλιμενίζονται επίσης.
Το 2023 περίπου 2.300 πλοία ελλιμενίστηκαν στο Άμστερνταμ. Η κυβέρνηση θέλει να μειώσει σε 1.150 έως το 2028, μειώνοντας τον αριθμό των επισκεπτών κατά 271.000, σύμφωνα με το Dutch News. Η επικεφαλής των οικονομικών της πόλης Hester van Buren λέει ότι οι κρουαζιέρες είναι ιδιαίτερα ενοχλητικές κατά τη διάρκεια της εαρινής περιόδου των λαμπτήρων (τέλη Μαρτίου έως αρχές Μαΐου).
«Αυτό είναι ένα από μια σειρά μέτρων για τη μείωση του αριθμού των τουριστών συνολικά», είπε, «Πρόκειται για υπερπληθυσμό».
Περισσότερα για τους τουριστικούς ελέγχους /περιορισμούς στο Άμστερνταμ
Η πόλη απέτυχε να απαγορεύσει στους τουρίστες τα coffee shops , αλλά στις αρχές του 2023 εφαρμόστηκε η απαγόρευση της κάνναβης στην περιοχή των Κόκκινων Φαναριών. Ωστόσο, το Άμστερνταμ έχει επίσης ξεκινήσει μια σειρά από εκστρατείες μάρκετινγκ (όπως «Μείνε μακριά» , «Ανανεώστε την άποψή σας» και αυτό το τελευταίο “περίεργο” κουίζ ) για να προσπαθήσει να αποτρέψει και τους τουρίστες… Μένει να δούμε αν με όλες αυτές τις προσπάθειες τελικά τα καταφέρει!
Το Άμστερνταμ εστιάζει στην τοπική ζωή
Η ολλανδική πρωτεύουσα υποφέρει εδώ και καιρό από τη φήμη της… Μετά τη μικτή επιτυχία της περσινής εκστρατείας διεθνών μέσων ενημέρωσης για να ρίξει αυτή την εικόνα (της πόλης της κάνναβης, της διασκέδασης και των κόκκινων φαναριών), οι τουριστικές αρχές της πόλης επιχειρούν κάτι νέο το 2024.
Μια νέα στρατηγική με τίτλο «Ανανεώστε την άποψή σας», επιδιώκει να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων ενθαρρύνοντας τους επισκέπτες να γνωρίσουν την πόλη από την οπτική γωνία των ντόπιων. Αυτό περιλαμβάνει τη μείωση της απήχησης για όσους αναζητούν τη νυχτερινή διασκέδαση για την οποία η πόλη ήταν γνωστή εδώ και πολύ καιρό.
Το Άμστερνταμ εισάγει νέα μέτρα για να φέρει υπό έλεγχο τον αριθμό των επισκεπτών και να βελτιώσει την ποιότητα …
Στις αρχές του 2024, το Άμστερνταμ εφάρμοσε νέους κανονισμούς για να δώσει προτεραιότητα στη στέγαση για φοιτητές, δασκάλους και ασκούμενους αστυνομικούς, να περιορίσει τον αριθμό των ιδιωτικών ενοικιαζόμενων διακοπών και να μειώσει το ανώτατο όριο στα καταλύματα με πρωινό κατά 30%.
Η πόλη περιορίζει επίσης τις άδειες για καταστήματα με αναμνηστικά τουριστικά προς όφελος των τοπικών επιχειρήσεων, όπως βιβλιοπωλεία, και γυμναστήρια. Αυτή η πρωτοβουλία, που θα διαρκέσει μέχρι τις αρχές του 2025, στοχεύει να διατηρήσει τη γοητεία της πόλης και να εξασφαλίσει μια πιο αυθεντική εμπειρία για τους επισκέπτες.
Οι τουριστικοί φόροι του Άμστερνταμ έχουν επίσης σημειώσει σημαντική αύξηση, καθιστώντας τους μερικούς από τους υψηλότερους συντελεστές στην Ευρώπη.
Το ημερήσιο τέλος που χρεώνεται στις γραμμές κρουαζιέρας για ημερήσιους επισκέπτες έχει εκτιναχθεί στα 14 ευρώ (15 $) ανά άτομο, ενώ το τέλος διανυκτέρευσης που ενσωματώνεται στις τιμές των δωματίων του ξενοδοχείου έχει αυξηθεί στο 12,5% της τιμής του δωματίου. Αυτή η αύξηση ισχύει για όλα τα καταλύματα, από πολυτελή ξενοδοχεία μέχρι οικονομικά κάμπινγκ.
«Κανόνες του Άμστερνταμ»: Το κουίζ πριν από το ταξίδι με στόχο να αποτρέψει τον ανεπιθύμητο τουρισμό
Το Άμστερνταμ προσπαθεί να βρει κάθε τρόπο να καταπολεμήσει τον υπερτουρισμό και ακόμα περισσότερο τους «ανεπιθύμητους» τουρίστες. Έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες, έχουν γίνει γνωστές πολλές περισσότερες ιδέες και έχει σημειωθεί κάποια σχετική επιτυχία. Τώρα οι Αρχές επανέρχονται με ένα.. κουίζ που καλούνται να απαντήσουν οι επισκέπτες της πόλης πριν ταξιδέψουν σ’ αυτή.
Λουλούδια, ποδήλατα, οικολογική ζωή και… κουίζ με κανόνες: Το Άμστερνταμ φτιάχνει ένα νέο όραμα της πόλης για τους τουρίστες και «μαλακώνει» κάπως τις πρακτικές και τα μηνύματα τύπου «μείνετε μακριά» – αλλά εξακολουθεί να θέλει να αποτρέψει τους θορυβώδεις επισκέπτες.
Το Άμστερνταμ προσπαθεί απεγνωσμένα να αποτινάξει την εικόνα του «πάρτι – προορισμού» – με περιορισμένη επιτυχία
Μετά την αποτυχία της εκστρατείας του 2023 που παροτρύνει τους μεθυσμένους Βρετανούς τουρίστες να «μείνουν μακριά», η πόλη δοκιμάζει μια πιο ήπια προσέγγιση.
Ελπίζοντας να προσελκύσει «έναν διαφορετικό τύπο επισκεπτών», σύμφωνα με δελτίο τύπου από την τοπική αρχή, η νέα καμπάνια «Ανανεώστε την άποψή σας» ενθαρρύνει τους τουρίστες να δουν την πόλη μέσα από τα μάτια των ντόπιων.
Στοχεύοντας σε όσους «αναζητούν την αίσθηση και τη χυδαία ψυχαγωγία» στην περιοχή Red Light και στα «coffee shops» της πόλης, προωθεί μια διαφορετική πλευρά της πόλης , απαλλαγμένη από παραβατικές συμπεριφορές και μπάτσελορ πάρτι.
Η ολλανδική πρωτεύουσα έχει ξεκινήσει ένα κουίζ πριν από το ταξίδι για τους επισκέπτες, συμπεριλαμβανομένων ερωτήσεων σχετικά με τα ναρκωτικά, που ελπίζει να αποτρέψει τους… γλεντζέδες τουρίστες.
Το Άμστερνταμ εγκαινιάζει το κουίζ με κανόνες πριν από το ταξίδι για τους τουρίστες
Το Άμστερνταμ δημιούργησε έναν ιστότοπο όπου όσοι σχεδιάζουν διακοπές στην πόλη μπορούν να κάνουν ένα κουίζ σχετικά με τον σκοπό της επίσκεψής τους. Εδώ μπορείτε να δείτε τους κανόνες της πόλης στον επίσημο ιστότοπο.
Ονομάζεται «Κανόνες του Άμστερνταμ» και ελπίζει να ενθαρρύνει τους επισκέπτες που εστιάζουν στο πάρτι να επανεξετάσουν τις προγραμματισμένες δραστηριότητές τους στην πόλη.
Εάν συμφωνείτε με απαντήσεις όπως “επιθυμείτε μια ξενάγηση στα παράθυρα των εργαζομένων του σεξ ή σε παμπ” , ο ιστότοπος απαντά ότι αυτές οι δραστηριότητες είναι πλέον απαγορευμένες και προτείνει ότι η πόλη δεν είναι ο καλύτερος προορισμός για εσάς.
Μια άλλη ερώτηση θέτει “Ποια διάσημα ολλανδικά προϊόντα θα θέλατε να δοκιμάσετε;” και προσφέρει τις επιλογές των stroopwafels, poffertjes (mini pancakes) τουλίπες, molly (αργκό για το έκσταση) και κοκαΐνη.
Εάν διαλέξετε μία από τις δύο τελευταίες επιλογές, εμφανίζεται ένα μήνυμα που αναφέρει: «Η αγορά ναρκωτικών από πλανόδιους εμπόρους είναι παράνομη. Οι πλανόδιοι έμποροι πωλούν πλαστά φάρμακα που είναι επικίνδυνα για την υγεία σας. Η αγορά ναρκωτικών στο δρόμο μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμο».
Εάν, ωστόσο, οι απαντήσεις σας δείχνουν ότι οι δραστηριότητες που σκοπεύετε ακολουθούν τους κανόνες του Άμστερνταμ, κατευθύνεστε στην επίσημη πύλη τουρισμού της πόλης – το Iamsterdam.
Γνωρίστε το πραγματικό Άμστερνταμ
Ζωγραφίζοντας την πόλη ως μέρος για «ιδέες, πρωτοβουλίες και έμπνευση», η καμπάνια «Ανανεώστε την άποψή σας» του Άμστερνταμ – η οποία θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του 2025 – περιλαμβάνει ποδήλατα με λουλούδια, κουλτούρα LGBTQ+ και πράσινη ζωή.
Τονίζει την ποικιλομορφία των ανθρώπων και των απόψεων της πόλης, λέγοντας «Το Άμστερνταμ σε κάνει να δεις… πώς μπορείς να είσαι μόνο εσύ, ενώ δίνεις χώρο και σε άλλους».
Αλλά αν το να είσαι σημαίνει να πιεις 10 μπύρες, να ξεφύγεις από το μυαλό σου και να περιπλανιέσαι στο Red Light District, δεν είσαι ευπρόσδεκτος.
Η καμπάνια Stay Away επεκτάθηκε και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες
Η εντυπωσιακή καμπάνια Stay Away του Άμστερνταμ αρχικά στόχευε νεαρούς Βρετανούς όταν κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους. Η πόλη μεταφέρει το μήνυμα για το 2024 – και το επεκτείνει σε άνδρες ηλικίας 18 έως 35 ετών από χώρες της ΕΕ καθώς και από την Ολλανδία.
Από την έναρξή της, η εκστρατεία συνδυάστηκε με μέτρα για τον περιορισμό της ενοχλητικής συμπεριφοράς στο κέντρο της πόλης. Αυτά περιλαμβάνουν την απαγόρευση του καπνίσματος κάνναβης και το πρόωρο κλείσιμο εστιατορίων και πωλητών τροφίμων στην περιοχή Red Light – κανόνες που η τοπική αρχή σκοπεύει να καταστήσει σαφείς στα συνεχιζόμενα μηνύματά της.
Προειδοποιεί επίσης ότι ένα “πάρτι” Σαββατοκύριακο στην πόλη μπορεί να σας οδηγήσει σε πρόστιμο και ποινικά αδικήματα.
Μέχρι στιγμής δεν έχει αποθαρρύνει σημαντικά τους τουρίστες, αλλά έχει αλλάξει κάπως την εικόνα της πόλης και έχει κάνει τους επισκέπτες να γνωρίζουν περισσότερο τους κανόνες, δήλωσε ο δήμαρχος Femke Halsema σε επιστολή του προς το δημοτικό συμβούλιο.
Δείτε επίσης