Το κείμενο που συμφωνήθηκε από τα δύο πολιτικά κόμματα – PSOE και Sumar – επιδιώκει επίσης να αναλύσει τον πιθανό αντίκτυπο του περιορισμού της χρήσης ιδιωτικών αεροσκαφών και μια οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη φορολόγηση των ενεργειακών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένης της κηροζίνης που χρησιμοποιείται ως καύσιμο αεροσκαφών.
Τι αντίκτυπο θα έχει η απαγόρευση πτήσεων μικρών αποστάσεων;
Αρχικά, το προσχέδιο πρότασης της ηγέτη της Sumar, Yolanda Díaz, περιελάμβανε την απαλλαγή από πτήσεις μικρών αποστάσεων με εναλλακτικές σιδηροδρομικές γραμμές διάρκειας μικρότερης των τεσσάρων ωρών, αλλά τώρα έχει μειωθεί σε δυόμισι ώρες.
Το αρχικό σχέδιο πρότασης θα είχε εξοικονομήσει έως και 300.000 τόνους CO2 και 50.000 πτήσεις ετησίως, σύμφωνα με μια μελέτη που κυκλοφόρησε πέρυσι από την Ecologistas en Acción. Ο συνασπισμός περιβαλλοντικών οργανώσεων είπε ότι 11 αεροπορικές διαδρομές θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από ταξίδια με τρένο κάτω των τεσσάρων ωρών, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 της Ισπανίας κατά σχεδόν 10 τοις εκατό.
Η έκθεση αφορούσε κυρίως πτήσεις από και προς τη Μαδρίτη – πολλές από τις οποίες είναι απίθανο να συμπεριληφθούν στην τρέχουσα απαγόρευση, καθώς πρόκειται για διεθνές αεροδρόμιο.
Όπως συνέβη με τα μέτρα που θεσπίστηκαν στη Γαλλία , ο αριθμός των πτήσεων που όντως επηρεάστηκαν από τα μέτρα θα μπορούσε να είναι ελάχιστος.
Η απαγόρευση πτήσεων μικρών αποστάσεων επικρίθηκε ως «αναποτελεσματική»
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης PP και Vox είναι κατά της απαγόρευσης, με το τελευταίο να λέει ότι θα κάνει την Ισπανία «λιγότερο ανταγωνιστική».
Το μέλος του PP Guillermo Mariscal εξήγησε ότι πιστεύει ότι η πρωτοβουλία είναι “αναποτελεσματική” επειδή θα είχε ως αποτέλεσμα μόνο 0,06% μείωση των εκπομπών σύμφωνα με στοιχεία από το College of Aircraft Engineers (COIAE).
Πέρυσι, η COIAE μοιράστηκε μια δήλωση που εξέφραζε τη διαφωνία της με ένα σχέδιο μείωσης των πτήσεων κάτω των τριών ωρών, υποστηρίζοντας ότι θα είχε σχεδόν μηδενικό αντίκτυπο στις εκπομπές άνθρακα. Ανέφερε ότι «ενόψει τέτοιων μειωμένων οφελών, η ζημιά που θα προκληθεί στον κλάδο των αεροπορικών μεταφορών στην Ισπανία θα είναι σημαντική».
Δεν είναι ακόμη σαφές πότε θα ληφθούν μέτρα ή ποιες διαδρομές θα επηρεαστούν. Η απαγόρευση θα πρέπει να περάσει από πολλά ακόμη στάδια τροποποιήσεων προτού εγκριθεί από τη Γερουσία και τελικά γίνει νόμος.
Δείτε επίσης
- Είναι πάντα φθηνότερο να αγοράζετε αεροπορικά εισιτήρια χαμηλού κόστους; Οι κρυφές χρεώσεις που πρέπει να προσέξετε
- Kαθυστερήσεις πτήσεων: Τα αεροδρόμια πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι η απάντηση
- Σεβίλλη: Σύντομα οι τουρίστες θα πληρώνουν για να δουν ένα από τα πιο εμβληματικά αξιοθέατα της πόλης
- Αυτές είναι οι ασφαλέστερες και πιο επικίνδυνες χώρες για οδήγηση στην Ευρώπη
- Έκθεση της FAA θεωρεί ότι η κουλτούρα ασφαλείας της Boeing είναι ανεπαρκής και προκαλεί σύγχυση