Κορυφαία τάση για τη διαμονή το 2024 όπως φαίνεται είναι τα βιώσιμα ξενοδοχεία. Σύμφωνα με το booking.com αυτές οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν τα περισσότερα.
Καθώς ο κλάδος της φιλοξενίας θέλει να επενδύσει περισσότερα σε υπηρεσίες και ευκαιρίες, εδώ μπορείτε να δείτε πώς μπορεί να είναι η διαμονή σας σε ξενοδοχείο στην Ευρώπη το 2024.
Μετά από το μεγάλο “χτύπημα” που εισέπραξε ο κλάδος κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα είδαν επιτέλους ξανά τον αριθμό των επισκεπτών και τα έσοδα να παίρνουν μια ανοδική πορεία.
Μια ετήσια έκθεση από τον ιστότοπο κρατήσεων Booking.com διαπίστωσε ότι οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι θεωρούν το καλοκαίρι του 2023 επιτυχημένο. Αναμένουν επίσης ότι η οικονομική τους κατάσταση θα εξελιχθεί θετικά τους επόμενους 6 μήνες.
Η έκθεση εξέτασε θέματα όπως η βιωσιμότητα, τα τρόφιμα που προέρχονται από την περιοχή και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης.
Καθώς ο κλάδος της φιλοξενίας θέλει να επενδύσει περισσότερα σε υπηρεσίες και ευκαιρίες, δείτε πώς μπορεί να είναι η διαμονή σας σε ξενοδοχείο στην Ευρώπη το 2024.
Αυστριακά και γερμανικά ξενοδοχεία επενδύουν στη βιωσιμότητα
Από την ανάπτυξη των δρομολογίων των τρένων μέχρι τους τουριστικούς φόρους για την προστασία του περιβάλλοντος, η ταξιδιωτική βιομηχανία πιέζει να γίνει πιο “πράσινη”.
Η έρευνα της Booking.com διαπίστωσε ότι το περιβάλλον είναι επίσης προτεραιότητα για τα ξενοδοχεία στην Αυστρία και τη Γερμανία.
Λίγο πάνω από το 75% των αυστριακών ξενοδοχείων και το 63% στη Γερμανία εξέφρασαν ενδιαφέρον για βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον δεν συμμερίστηκαν άλλα έθνη, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος της ΕΕ να πέσει κάτω από το 50%.
Σε γενικές γραμμές, τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία ενδιαφέρθηκαν περισσότερο να επενδύσουν στην ενεργειακή απόδοση και στη μείωση των απορριμμάτων, ιδιαίτερα λόγω του αυξανόμενου ενεργειακού κόστους φέτος.
Η Ελλάδα και η Γαλλία επιδιώκουν να προσελκύσουν ταξιδιώτες Gen Z
Οι ταξιδιώτες της Gen Z ίσως θέλουν να κοιτάξουν τα καταλύματα στην Ελλάδα, τη Γαλλία και την Αυστρία το επόμενο έτος, όπου τα ξενοδοχεία ελπίζουν συνειδητά να προσελκύσουν νεότερους επισκέπτες.
Το ενδιαφέρον ήταν χαμηλότερο στις σκανδιναβικές χώρες, την Ιταλία και την Ισπανία.
Στη Γερμανία, η μεγαλύτερη έμφαση δόθηκε στην προσέλκυση εγχώριων ταξιδιωτών.
Σε όλη την ήπειρο, τα ξενοδοχεία προσπαθούν να υποδεχτούν περισσότερες οικογένειες, με τον μέσο όρο της ΕΕ να είναι 56%.
Τα ξενοδοχεία θα προσφέρουν περισσότερες επιλογές για vegan και vegetarian φαγητό
Πηγαίνοντας στο 2024, τα ξενοδοχεία επικεντρώνονται στην ευθυγράμμιση των τροφίμων τους με τις τάσεις των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι ξενοδόχοι έχουν παρατηρήσει μια αύξηση στους πελάτες που επιθυμούν βιώσιμες και τοπικές επιλογές τροφίμων.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι σημαντικό να έχουν επιλογές για χορτοφάγους και vegan , με το 54% να προσφέρει και τις δύο επιλογές στα καταλύματά τους.
Τα δύο τρίτα σχεδιάζουν επίσης να προχωρήσουν σε συσκευασίες χωρίς πλαστικό.
Το ενδιαφέρον των ξενοδόχων για την τεχνητή νοημοσύνη μειώνεται
Η Τεχνητή Νοημοσύνη ήταν ένα καυτό θέμα στα ταξίδια φέτος, με τους ταξιδιώτες να δοκιμάζουν το ChatGPT για να προγραμματίσουν τα ταξίδια τους και να συγκρίνουν τις τιμές των πτήσεων.
Αλλά η διαφημιστική εκστρατεία γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη για τους ξενοδόχους μειώνεται. Ο αριθμός των ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη έχει αυξηθεί οριακά μόνο από πέρυσι και 7 στους 10 ξενοδόχους λένε ότι δεν σχεδιάζουν να το χρησιμοποιήσουν στο μέλλον.
Για όσους εξέφρασαν ενδιαφέρον για τη χρήση AI, τα chatbots πελατών και η δυναμική τιμολόγηση ήταν τα πιο δημοφιλή εργαλεία που σχεδιάζουν να εφαρμόσουν.
Τα ξενοδοχεία επιδιώκουν να προσφέρουν περισσότερες τοπικές εμπειρίες
Η έρευνα επίσης έδειξε ότι το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τους επόμενους έξι μήνες ήταν η παροχή περισσότερων τοπικών εμπειριών στους επισκέπτες.
Πάνω από το 60% των ξενοδόχων στην Αυστρία, τις σκανδιναβικές χώρες, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα και τη Γαλλία το έθεσαν ως προτεραιότητα.
Δείτε επίσης