Πτώχευσε η Go First, η 4η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας. Η Go First, κήρυξε πτώχευση και ακύρωσε όλες τις πτήσεις από 3 έως 5 Μαΐου.
Η ινδική αεροπορική εταιρεία Go First ακύρωσε όλες τις πτήσεις της για τις επόμενες τρεις ημέρες μετά την αίτηση πτώχευσης. Ο αερομεταφορέας λέει ότι “θα εκδοθεί πλήρης επιστροφή χρημάτων” στους πελάτες που επηρεάζονται.
Είναι η πρώτη μεγάλη αεροπορική εταιρεία στη χώρα που κήρυξε πτώχευση μετά την κατάρρευση της Jet Airways το 2019.
Η Go First κατηγόρησε την αμερικανική εταιρεία κατασκευής κινητήρων Pratt & Whitney ότι προηγουμένως χρειάστηκε να καθηλώσει πολλά από τα αεροπλάνα της, κάτι που, όπως λέει, προκάλεσε σοβαρό πρόβλημα ταμειακών ροών.
Η εταιρεία «χρειάστηκε να κάνει αυτό το βήμα λόγω του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού κινητήρων που αποτυγχάνουν που παρέχονται από την Pratt & Whitney», ανέφερε η Go First σε μια δήλωση.
Η Go First είπε ότι το πρόβλημα την ανάγκασε να καθηλώσει 25 αεροσκάφη – περίπου το ήμισυ του στόλου αεροσκαφών Airbus A320neo – κάτι που προκάλεσε απώλεια εσόδων και εξόδων ύψους περίπου 108 δισεκατομμυρίων ρουπιών (1 δις £· 1,3 δις δολάρια).
Η αεροπορική εταιρεία κατηγόρησε επίσης την Pratt & Whitney ότι δεν ακολούθησε εντολή διαιτητή έκτακτης ανάγκης, η οποία περιελάμβανε την προμήθεια “τουλάχιστον 10 επισκευάσιμων ανταλλακτικών μισθωμένων κινητήρων έως τις 27 Απριλίου 2023”.
Σε απάντηση, η Pratt & Whitney είπε ότι «συμμορφώνεται με την απόφαση της διαιτησίας του Μαρτίου 2023» και δεν μπορεί να σχολιάσει περαιτέρω, καθώς «αυτό είναι πλέον θέμα δικαστικής αγωγής».
Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας Jyotiraditya Scindia δήλωσε : «Η κυβέρνηση της Ινδίας έχει βοηθήσει την αεροπορική εταιρεία με κάθε δυνατό τρόπο».
Το Εθνικό Δικαστήριο για το Εταιρικό Δίκαιο συμφώνησε να ακούσει την αίτηση πτώχευσης της Go First σήμερα, 4 Μαΐου.
Η αίτηση πτώχευσης της Go First αναμένεται να δώσει ώθηση σε αντίπαλες αεροπορικές εταιρείες όπως η Indigo, η Air India, η SpiceJet και νεοεισερχόμενες εταιρείες όπως η Akasa Air για να πάρουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς.
Ράλι κατέγραψαν την Τρίτη οι αεροπορικές μετοχές που είναι εισηγμένες στα χρηματιστήρια της χώρας.
Ωστόσο, ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού κινητήρων και αεροσκαφών επηρεάζουν άλλες αεροπορικές εταιρείες στη χώρα, λένε ειδικοί του κλάδου.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ανάλυσης αεροπορίας Cirium, 102 εμπορικά αεροσκάφη είναι καθηλωμένα στην Ινδία. Περιλαμβάνουν 60 αεροπλάνα της Go First και της ανταγωνιστικής Indigo που είναι προσγειωμένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.
Η κατάρρευση της Go First, η οποία ανήκει στον ινδικό όμιλο Wadia Group, υπογραμμίζει τον έντονο ανταγωνισμό στον αεροπορικό τομέα της χώρας.
Τον Νοέμβριο, ο δεύτερος και τρίτος μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ινδίας – η Air India και η Vistara – ανακοίνωσαν ότι σχεδίαζαν να συγχωνευτούν.
Το 2019, η Jet Airways, η οποία ήταν εκείνη την εποχή μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ινδίας, αποκλείστηκε αφού πάλευε με χρέος άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων (£800 εκατ.).
Μέχρι στιγμής δεν μπόρεσε να επανεκκινήσει τις δραστηριότητές της και αντιμετωπίζει μια μακρά διαδικασία αφερεγγυότητας.
Πηγή: BBC news
Δείτε επίσης