Σύμφωνα με την ACI Europe, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που έχει καταφέρει την πλήρη ανάκαμψη της συνδεσιμότητάς της, και ακολουθεί η Τουρκία (-3%).
Στις χώρες της ΕΕ με τις καλύτερες επιδόσεις συμπεριλαμβάνονται η Ισπανία (-23%), το Ην. Βασίλειο (-28%), η Ιταλία (-32%), η Γαλλία (-34%) και η Γερμανία (-39%). Αντίθετα, η Ουκρανία έχει χάσει όλο το εύρος των αεροπορικών συνδέσεων, η Ρωσία το 62% και η Λευκορωσία το 78% λόγω των διεθνών κυρώσεων.
Επιπλέον, οι χώρες που έχουν επαναφέρει σχεδόν πλήρως τις απευθείας συνδέσεις τους είναι η Λισαβόνα (-4%), η Αθήνα (-6%) και η Κωνσταντινούπολη (-6%), ενώ ακολουθούν το Γκάτουικ (-8%) και το Δουβλίνο (-7%).
Η ACI Europe αποκαλύπτει επίσης ότι η ευρωπαϊκή αγορά έχει βιώσει και μια διαρθρωτική αλλαγή, με τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC) να αντιπροσωπεύουν πλέον το 40% των απευθείας αεροπορικών συνδέσεων, από 27% πριν από την πανδημία. Εν τω μεταξύ, το ποσοστό των παρόχων Full Service και άλλων έχει μειωθεί από 73% σε 60%.
Παρά την ισχυρή ζήτηση για διακοπές και πτήσεις, η συνολική συνδεσιμότητα στις αερομεταφορές μεταξύ των Ευρωπαϊκών αεροδρομίων συνεχίζει να παρουσιάζει μείωση 29% σε σχέση με τα επίπεδα προ πανδημίας, όπως προκύπτει από την πιο πρόσφατη έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αεροδρομίων, ACI Europe. Η έκθεση αναφέρει ότι μέχρι και τον Ιούνιο του 2022, η συνδεσιμότητα πτήσεων στην Ευρώπη είναι συγκρίσιμη με τα επίπεδα του… 2009.
Αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην ανεπαρκή αφαίρεση των ταξιδιωτικών περιορισμών, οι οποίοι σε μερικές χώρες συνεχίζουν να ισχύουν με τον ισχυρισμό ότι προλαμβάνουν τη διασπορά του κορωνοϊού στην επικράτειά τους. Επιπλέον, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι δομικές αλλαγές στην αγορά των αερομεταφορών συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην αργή επαναφορά των αερομεταφορών στην Ευρώπη.
Πηγή: Airnews.gr
Δείτε επίσης