Αρκετές μεγάλες αεροπορικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να αγοράσουν μέρος της νέας ναυαρχίδας της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας ITA Airways, η οποία σήμερα ανήκει στην ιταλική κυβέρνηση και ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από πέντε μήνες στις στάχτες της χρεοκοπημένης Alitalia.
Τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, ο Όμιλος Lufthansa δήλωσε ότι ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα μερίδιο στην αεροπορική εταιρεία. Ο όμιλος ένωσε τις δυνάμεις του με τον ναυτιλιακό κολοσσό MSC (Mediterranean Shipping Company) για να υποβάλει το λεγόμενο Express of Interest (EOI).
Έκτοτε, η ιταλική εφημερίδα La Repubblica αποκάλυψε ότι η Delta Air Lines και η Air France-KLM μαζί με ένα ακόμη ανώνυμο fund θέλουν να αναλάβουν το πλειοψηφικό μερίδιο της ITA Airways. Ως εκ τούτου, οι τρεις εταιρείες απέστειλαν επίσης EOI στο ιταλικό υπουργείο Οικονομικών.
Επιπλέον, η εφημερίδα πιστεύει ότι έχει εκδοθεί και τρίτο EOI από fund που έχει ήδη επενδύσεις σε αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους. Μπορεί να είναι η Indigo Partners με έδρα τις ΗΠΑ, η οποία δραστηριοποιείται ήδη στη Wizz Air.
Εκπρόσωπος της Delta Air Lines επιβεβαίωσε ότι η αμερικανική αεροπορική εταιρεία βρίσκεται σε τακτική επαφή με τη διοίκηση της ITA Airways, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει την είδηση ότι η Delta Air Lines και η Air France-KLM ενδέχεται να ενδιαφέρονται να αναλάβουν μέρος της αεροπορικής εταιρείας.
Η κατάσταση για την ITA Airways θυμίζει από πολλές απόψεις τον πόλεμο προσφορών που προέκυψε για την Alitalia. Τον Ιανουάριο του 2018, η Air France-KLM μαζί με την αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet υπέβαλαν κοινή προσφορά για την εξαγορά της πλέον ανενεργής αεροπορικής εταιρείας. Η προσφορά ήρθε επίσης σε αντίθεση με μια προσφορά αγοράς από τη Lufthansa και την ιδιωτική εταιρεία χρηματοδότησης Cerberus Capital Management. Ωστόσο, η πώληση της Alitalia δεν υλοποιήθηκε ποτέ όταν η πανδημία COVID-19 προκάλεσε απώλεια ενδιαφέροντος από πιθανούς αγοραστές.
Δείτε επίσης