Η Ryanair ζητά με πρότασή της στο ελληνικό δημόσιο να διπλασιάσει τον αριθμό των επιβατών τα επόμενα 5 χρόνια και γι’αυτό αναζητά κίνητρα ανάπτυξης.
Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους παρουσίασε ένα σχέδιο ανάπτυξης στο Υπουργείο Τουρισμού της Ελλάδας τον περασμένο Σεπτέμβριο, το οποίο θα έδινε τη δυνατότητα στην αεροπορική εταιρεία να συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη, τη συνδεσιμότητα και τις θέσεις εργασίας σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Η πρόταση της Ryanair περιλαμβάνει επίσης δέσμευση για βάση αεροσκαφών στα αεροδρόμια της Ελλάδας, ιδιαίτερα στις περιοχές και τα νησιά, και μεταξύ άλλων:
- Διπλάσιο αριθμό επιβατών
- Μείωση της εποχικότητας με πάνω από 2 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο σε περιόδους εκτός αιχμής
- Αύξηση του περιφερειακού τουρισμού με ανάπτυξη στα περιφερειακά αεροδρόμια που επί του παρόντος δεν εξυπηρετούνται
- Δημιουργία 1 δισ. ευρώ επιπλέον έσοδα από τον τουρισμό για την ελληνική οικονομία
- Μεταφορά επισκεπτών όλο το χρόνο όπως έχει ήδη γίνει στην Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία, Κύπρο
- Δημιουργία 4.000 θέσεων εργασίας.
Η Ryanair διέθεσε και τα 65 καινούργια αεροσκάφη της 737 «Gamechanger» για το καλοκαίρι το 2022 σε άλλες 15 χώρες εντός της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της Ιταλίας, της Πορτογαλίας και της Κροατίας, μεταξύ άλλων. Όμως δεν θα ξανανοίξει τη βάση της στη Ρόδο.
Έτσι, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, καλεί τον υπουργό Τουρισμού της Ελλάδας, Βασίλη Κικίλια, να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, περιοχών και αεροδρομίων στην Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, που έχουν εισαγάγει με επιτυχία κίνητρα ανάκαμψης του τουρισμού για να τονώσουν τον τουρισμό στις περιοχές τους.
«Αυτά τα προγράμματα έχουν αποδειχθεί ανεκτίμητα για την ανάκαμψη και την ανάπτυξη του τουρισμού, παρέχοντας χαμηλότερα τέλη αεροδρομίων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής και την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών, όπως η Ryanair, που σε αντάλλαγμα οδηγεί σε κίνηση, συνδεσιμότητα και θέσεις εργασίας.»
Η εταιρεία επισημαίνει παράλληλα ότι οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων έχουν αυξηθεί έως και 40% από το 2019, ενώ η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να χρεώνει τέλος ανάπτυξης αεροδρομίου 12 ευρώ, γεγονός που καθιστά την Ελλάδα μη ανταγωνιστική έναντι άλλων χωρών της Ε.Ε. «Αντί να αυξάνουν τις τιμές, τα αεροδρόμια θα πρέπει να μειώνουν τις χρεώσεις για να βοηθήσουν στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας της Ελλάδας.
Ως η μόνη αεροπορική εταιρεία που αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη, με την άφιξη 210 φιλικών προς το περιβάλλον αεροσκαφών «Gamechanger» που έχουν 4% περισσότερες θέσεις, 16% λιγότερη καύση καυσίμου και έως και 40% λιγότερες εκπομπές θορύβου, η Ryanair βρίσκεται σε μοναδική θέση για να προσφέρει άμεση αύξηση επιβατών.
Η ανάπτυξη, η συνδεσιμότητα και η προσβασιμότητα απαιτούνται για την τόνωση του ελληνικού τουρισμού – όχι μόνο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, αλλά όλο το χρόνο, ιδιαίτερα στην περιφερειακή Ελλάδα. Αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή μιας και οι θέσεις των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών για το καλοκαίρι του ’22 είναι πιθανό να συρρικνωθούν έως και 15% λόγω αποτυχιών αεροπορικών εταιρειών και χρεοκοπιών.» αναφέρει.
Ο CEO της Ryanair, Eddie Wilson, δήλωσε: «Η Ελλάδα έχει ένα φανταστικό και ποικιλόμορφο τουριστικό προϊόν, αλλά δυστυχώς υπάρχουν μηδενικά κίνητρα για τις αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα για οποιαδήποτε άλλη περίοδο εκτός από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού.
Σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές τουριστικές οικονομίες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κροατία, που έχουν μεταμορφώσει το περιφερειακό τουριστικό προϊόν τους μειώνοντας το κόστος πρόσβασης για να φέρουν τουρίστες όλο το χρόνο, η Ελλάδα έχει μηδενικά κίνητρα για να ενθαρρύνει τη Ryanair ή οποιεσδήποτε άλλες αεροπορικές εταιρείες να πετούν στην Ελλάδα. Νησιά και περιοχές εκτός της περιόδου αιχμής, όταν η Ελλάδα έχει ένα τόσο υπέροχο τουριστικό προϊόν εκτός αιχμής.
Η Ryanair έχει προσφέρει στην ελληνική κυβέρνηση. μια επένδυση έως και 1 δισ. ευρώ με αεροσκάφη σταθμευμένα στην Ελλάδα και συνδέσεις για τη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών τα επόμενα 5 χρόνια και η Ryanair είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία τέτοιας κλίμακας που μπορεί να επιλύσει αυτό το πρόβλημα.
Αντί να επιτρέπει εξωφρενικές αυξήσεις τιμών στα ελληνικά αεροδρόμια που πηγαίνουν στους μετόχους της FRAPORT, το Ελληνικό Δημόσιο πρέπει να δείξει όραμα αναδιαρθρώνοντας το καθεστώς τιμολόγησης στα αεροδρόμια για να προσελκύσει αεροπορικές εταιρείες και τους τόσο απαραίτητους τουρίστες. Εάν δεν συμβεί αυτό, η Ελλάδα κινδυνεύει να μείνει περαιτέρω πίσω από την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, τον Cyrus, την Κροατία και πολλές άλλες χώρες της ΕΕ που έχουν δει τις περιφερειακές τους τουριστικές βιομηχανίες να ευδοκιμούν σε ετήσια βάση καθώς έχουν μειώσει το κόστος πρόσβασης, ιδιαίτερα προς τις περιφέρειες, ως βασικό μέρος των εθνικών τους σχεδίων υποδομής και τουριστικής ανάπτυξης.
Η Ryanair ανυπομονεί για την απάντηση στην πρότασή της, η οποία βρίσκεται στο Υπουργείο Τουρισμού από τον περασμένο Σεπτέμβριο, η οποία θα προσφέρει διπλάσια αύξηση του αριθμού των Ελλήνων επιβατών στα 10 εκατομμύρια ετησίως για τα επόμενα 5 χρόνια, μειωμένη εποχικότητα με 2 εκατομμύρια επιβάτες εκτός αιχμής ετησίως, αυξημένη συνδεσιμότητα με υποεξυπηρετούμενα αεροδρόμια και περιοχές, δημιουργώντας 4.000 θέσεις εργασίας και συνεισφέροντας με πάνω από 1 δισ. ευρώ σε έσοδα από τον τουρισμό στην ελληνική οικονομία».
Δείτε επίσης