Πρόκειται για ένα σύστημα αστικής μεταφοράς, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και… πείραμα.
Ή τουλάχιστον έτσι ξεκίνησε. Το συγκεκριμένο λοιπόν σύστημα εφαρμόζεται στο Ταλίν και έχει, όπως άλλωστε όλα τα… πειράματα, τα θετικά και τα αρνητικά του.
Η πρωτεύουσα της Εσθονίας εισήγαγε τη δωρεάν μεταφορά στα αστικά μέσα στις αρχές του 2013 και μάλιστα η απόφαση αυτή ήταν αποτέλεσμα σχετικού δημοψηφίσματος που διεξήχθη με απόφαση του δημοφιλούς δημάρχου της ‘Εντγκαρ Σαβίσαρ.
Πολλοί ήταν εκείνοι που μίλησαν για την αρχή της οικονομικής καταστροφής της πόλης, καθώς πίστευαν πως δεν θα μπορούσε να το υποστηρίξει οικονομικά.
Τρία χρόνια μετά ο Σαβίσαρ τέθηκε σε διαθεσιμότητα λόγω ενός σκανδάλου διαφθοράς. Όμως το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών, εξακολουθεί να εφαρμόζεται. Μάλιστα, η πόλη όχι μόνο δεν έχασε λεφτά, αλλά κερδίζει 20 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο!
Οι κάτοικοι χρειάζεται μόνο να πληρώσουν 2 ευρώ για να αποκτήσουν μια «πράσινη κάρτα» και μετά όλα τους τα ταξίδια είναι δωρεάν.
Από τότε που προωθήθηκε το συγκεκριμένο σχέδιο, παραπάνω από 25.000 εγγράφηκαν στην πόλη.
Ποιο είναι τώρα το αρνητικό; Ακριβώς το ίδιο. Γιατί, όσο περισσότερα λεφτά κερδίζει το Ταλίν, τόσο λιγότερα λεφτά βγάζουν τα μέρη που εγκαταλείπουν οι κάτοικοί τους για να ζήσουν στην πρωτεύουσα της Εσθονίας…
Πάντως, όσον αφορά στο Ταλίν, δεν μπορεί να είναι παραπονεμένο, καθώς η αύξηση του πληθυσμού ήταν ένα από τα σημαντικότερα κίνητρα για να τεθεί το συγκεκριμένο σχέδιο σε εφαρμογή