Οι digital nomads ή διαφορετικά η κουλτούρα του digital nomadsism, ελληνικά δηλαδή οι ψηφιακοί νομάδες είναι η νέα τάση στο ταξίδι καθώς πολλοί πλέον το επιλέγουν ως τρόπο ζωής και ζουν ταξιδεύοντας.
Οι digital nomads είναι μια τάση, ένα “πείραμα” που γίνεται στον κόσμο της εργασίας και αναπόφευκτα ήρθε ως εξέλιξη της εξ αποστάσεως εργασίας που με τη σειρά της ήρθε ως συνέπεια της πανδημίας.
Τι είναι οι ψηφιακοί νομάδες;
Οι επαγγελματίες που επιλέγουν αυτόν τον τρόπο ζωής συνεχίζουν να έχουν ως προϋπόθεση για την εργασία τους μια αξιόπιστη σύνδεση στο internet, ωστόσο δεν έχουν μόνιμο τόπο κατοικίας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ζουν και δουλεύουν ταξιδεύοντας από το ένα σημείο της γης στο άλλο, συχνά μόνο με ένα laptop.
Αγαπημένοι και δημοφιλείς προορισμοί για τους ψηφιακούς νομάδες είναι τα μέρη εκείνα με χαμηλό κόστος ζωής και φυσική ομορφιά, όπως πχ τα νησιά της Ταϊλάνδης, το Βιετνάμ, η Νότια Αμερική, ακόμα και η Ελλάδα.. Σε αυτό το σημείο είναι σημαντικό να τονιστεί ότι μεγάλο ποσοστό από αυτούς τους επαγγελματίες, αμείβεται με μισθούς που αντιστοιχούν σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία ή ο Καναδάς, οπότε η αγοραστική τους δύναμη είναι αρκετά μεγαλύτερη από αυτή των ντόπιων.
Ποιος μπορεί να γίνει digital nomad
Όπως και στην περίπτωση της εξ αποστάσεως εργασίας έτσι και το digital nomadism είναι τρόπος ζωής – εργασίας και όχι καριέρα. Θεωρητικά, οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει ψηφιακός νομάς, αρκεί το αντικείμενο της εργασίας του να το επιτρέπει. Τα κριτήρια είναι ουσιαστικά τα ίδια με αυτά που ισχύουν για όλους τους εξ αποστάσεως εργαζόμενους όπως και οι παράγοντες της επιτυχίας.
Ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς ειδικότητες των digital nomads είναι οι developers, οι marketers και οι designers.
Μεγάλη είναι και η διαφορά ανάμεσα στον digital nomad και σε αυτόν που ταξιδεύει για τη δουλειά του, όπως πχ ένας πωλητής που πρέπει να επισκέπτεται άλλα μέρη, και αυτό γιατί ο ψηφιακός νομάς επιλέγει να μετακινείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και καθορίζει ο ίδιος τους προορισμούς του, καθώς και το πόσο θα παραμείνει σε κάθε έναν από αυτούς.
Ο νομαδικός τρόπο ζωής
Υπάρχουν πολλοί λόγοι, θεωρητικά τουλάχιστον, που καθιστούν γοητευτικό αυτόν τον τρόπο ζωής. Ποιος δεν θα ήθελε να δουλεύει σε ένα ειδυλλιακό, εξωτικό περιβάλλον σε σύγκριση με το γραφείο ή σε ποιον θα λείψει η κίνηση της πόλης σε σχέση με το ξύπνημα δίπλα στον ωκεανό και την πλήρη αξιοποίηση του χρόνου του…
Σε μεγάλο βαθμό, τα πλεονεκτήματα της νομαδικής ζωής είναι τα ίδια με αυτά του remote working. Η βασική διαφορά είναι η αίσθηση της περιπέτειας για τον ψηφιακό νομά που συνοδεύει κάθε νέο προορισμό . Εκτός αυτού, κάποιοι digital nomads μπορεί να έχουν και σημαντικά οικονομικά οφέλη. Οταν δηλαδή αμείβεται με μισθό ΗΠΑ ή βόρειων ευρωπαϊκών κρατών και από την άλλη ζει σε χώρες που το κόστος ζωής είναι πολύ χαμηλό, προφανώς και είναι κερδισμένος, ζώντας άνετα. Κάτι που δεν θα συνέβαινε αν ζούμε πχ στο Λονδίνο.
Εκτός των οικονομικών οφελών, οι επαγγελματίες που επιλέγουν αυτό τον τρόπο ζωής δηλώνουν χαμηλότερα επίπεδα στρες σε σχέση με μια συμβατική δουλειά.
Τα μειονεκτήματα
Προφανώς δεν είναι όλα θετικά στη ζωή ενός digital nomad. Το παραπάνω ιδανικό σενάριο είναι εφικτό, αλλά πρώτα πρέπει να ξεπεραστούν αρκετές αντικειμενικές δυσκολίες. Το πρώτο και κύριο εμπόδιο στο να κάνει κάποιος το άλμα προς το digital nomadism είναι η εξεύρεση μιας πηγής σταθερού εισοδήματος.
Ακόμα, είτε έχεις μια μόνιμη remote δουλειά είτε εργάζεσαι ως freelancer, πρέπει να είσαι απολύτως βέβαιος ότι έχεις ένα backup πλάνο για να αποφύγεις δυσάρεστες εκπλήξεις στην άλλη άκρη του πλανήτη.
Επίσης, η διαφορά ώρας σε πολύ μακρινούς προορισμούς, αλλά και η ελλιπής ανάπτυξη του δικτύου σε κάποιες χώρες, ενδέχεται να δημιουργήσουν προβλήματα στην επικοινωνία με τους εργοδότες.
Ακόμα, η έλλειψη ουσιαστικών σχέσεων, η μόνιμη αστάθεια και η μοναχικότητα αυτού του τρόπου ζωής είναι μια συνθήκη που μπορεί να αποθαρρύνει πολλούς.
Ο δήμος της Ρόδου κάνει ενέργειες για την προσέλκυση των «ψηφιακών νομάδων»
Ο αντιδήμαρχος Τουρισμού της Ρόδου Κώστας Ταρασλιάς, μαζί με μέλη του Παρατηρητηρίου, παρουσίασε τι ακριβώς είναι η νέα αυτή τάση των ψηφιακών νομάδων, πως θα μπορούσε να ωφεληθεί η Ρόδος η οποία έχει όλες τις δυνατότητες για να πρωταγωνιστήσει αλλά σε τι ενέργειες θα προβούν άμεσα για να δημιουργηθεί το κατάλληλο υπόβαθρο.
Πώς μπορεί να ωφεληθει ο τουρισμός απο τους ψηφιακούς νομάδες;
Σύμφωνα με τον κ. Ταρασλιά, είναι πάρα πολύ σημαντικό θέμα η προσέλκυσή τους για τους εξής λόγους: Πρώτα απ’ όλα, η συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων δεν παίρνει δουλειές από εμάς. Αντιθέτως, έρχεται σε μία περιοχή, νοικιάζει σπίτι, αγοράζει συσκευές, καταναλώνει και ταυτόχρονα βρίσκονται κατά μέσο όρο σε μία περιοχή τουλάχιστον δωδεκάμηνο. Και δήλωσε: «Είναι μία στόχευση, λοιπόν, την οποία εμείς έχουμε, θεωρώντας ότι η Ρόδος είναι ένας ιδανικός τόπος για να εργαστούν κάποιοι. Παρέχει όλα τα απαραίτητα τα οποία χρειάζεται για να έχει κάποιος μία εξαιρετική ζωή αφού στη Ρόδο υπάρχουν φυσικές ομορφιές, εξαιρετικός καιρός και κυρίως υπάρχουν όλα τα καταναλωτικά αγαθά, συν διεθνές αεροδρόμιο που τους επιτρέπει την άμεση μετακίνηση τους στην περιοχή»
Οι ενέργειες στις οποίες στοχεύει ο Δήμος Ρόδου για να προσελκύσει τους ψηφιακούς νομάδες:
- Η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου προσέλκυσης για τους ψηφιακούς νομάδες.
- Προώθηση και προβολή της Ρόδου ως ιδανικός προορισμός για ψηφιακούς νομάδες.
- Βελτίωση υποδομών ευρυζωνικότητας ειδικά σε σχέση με τις γρήγορες ταχύτητες internet, κατόπιν στρατηγικής επικοινωνίας με τους μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.
- Παροχή πρακτικών διευκολύνσεων και ανέσεων στους ψηφιακούς νομάδες για την εγκατάσταση και παραμονή τους στο νησί.
- Υιοθέτηση δράσεων και πολιτικών για τη δημιουργία «κοινότητας επιχειρηματικής διασύνδεσης νομάδων» στο νησί της Ρόδου.
- Συνεργασία και ανταλλαγή τεχνογνωσίας υποδομών και βέλτιστων πρακτικών με άλλες πόλεις του εξωτερικού οι οποίες προσανατολίζονται στους ψηφιακούς νομάδες.
- Συνεργασία με φορείς που απευθύνονται σε start up εταιρείες και σχετίζονται με το κοινό των ψηφιακών νομάδων.
- Επικοινωνία και συνεργασία με μεγάλες εταιρίες τεχνολογίας του εξωτερικού των οποίων οι εργαζόμενοι είναι κατά κύριο λόγο ψηφιακοί νομάδες.
- Διαρκής δικτύωση και διασύνδεση με τη διεθνή κοινότητα των ψηφιακών νομάδων. Ενημέρωση των πολιτών και των τοπικών επιχειρήσεων με σκοπό την ανάδειξη και εκμετάλλευση επιχειρηματικών προοπτικών για το συγκεκριμένο είδος επισκέπτη.
- Διαμόρφωση ενός οργανωμένου επιχειρηματικού οικοσυστήματος που σχετίζεται με το κίνημα των ψηφιακών νομάδων.
Έρευνα: Πόσο θα αλλάξει ο ελληνικός τουρισμός μετά τον κορονοϊό;
Ήδη ο τουρισμός έχει πληγεί ανεπανόρθωτα με την πανδημία του κορονοϊού, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο, με τα δεδομένα να δείχνουν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που οι Έλληνες θα διαχειρίζονται την επόμενη περίοδο τα ταξίδια τους.
Σε μια εποχή που τα πάντα αλλάζουν εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού, ο τουρισμός στην Ελλάδα αναμένεται να διαφοροποιηθεί τους επόμενους μήνες όσον αφορά στο κλείσιμο δωματίου, στο check-in, στην κράτηση τραπεζιού σε εστιατόριο, στις πτήσεις.
Σύμφωνα με άρθρο της της εφημερίδας Handelsblatt σχετικά με το πώς θα εξελιχθεί στην μετά κορονοϊό εποχή ο ελληνικός τουρισμός στην Ελλάδα, μια χώρα όπου ο τουρισμός έχει μεγάλη οικονομική σημασία, η απάντηση είναι πολύπλοκη.
Στο μέλλον οι κρατήσεις θα γίνονται διαδικτυακά
Πολλά θα αλλάξουν στον ελληνικό τουρισμό σε μια χώρα που στηρίζεται οικονομικά σε αυτόν, με όλα τα στοιχεία να δείχνουν ανάκαμψη από το 2021, αλλά και πάλι πολύ διαφορετικά από ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (Σ.Ε.Τ.Ε), ελπίζει σε σταδιακή ανάκαμψη από το 2021 σε περίπτωση που ξεκινήσουν μαζικοί εμβολιασμοί το πρώτο τρίμηνο του χρόνου.Χορεύτρα: Το γραφικό χωριό της Μεσσηνίας που σε… ξεσηκώνει να το επισκεφθείς!
Ωστόσο, και σε αυτή την περίπτωση, η οικονομική ανάκαμψη θα είναι περιορισμένη, καθώς υπολογίζεται ότι του χρόνου ο κλάδος θα καταγράψει μόνο το ήμισυ του τζίρου σε σχέση με το 2019, που ήταν μια χρονιά-ρεκόρ.
Οι μελλοντικές τάσεις στο ταξίδι
Σύμφωνα με την έρευνα της εφημερίδας, έτσι όπως παρουσιάζεται στο άρθρο, η εξέλιξη διαγράφεται με μεγάλη σαφήνεια, μέσα από πολλές αλλαγές στα ταξίδια. Για παράδειγμα, οι κρατήσεις, το check-in, το κλείσιμο δωματίου και τραπεζιού στο εστιατόριο, όλα θα γίνονται από το τηλέφωνο ή διαδικτυακά.
Επιπλέον, οι επισκέπτες μελλοντικά θα λαμβάνουν περισσότερο υπόψη τους την σχέση τιμής με τις προσφερόμενες υπηρεσίες, ενώ θα γίνονται λιγότερες κρατήσεις, αλλά η παραμονή σε έναν τόπο θα έχει μεγαλύτερη διάρκεια, αφού μελλοντικά τα ταξίδια θα γίνουν πιο πολύπλοκα λόγω των μέτρων απόστασης και υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Πώς αισθάνονται οι άνθρωποι για τα ταξίδια;
Εν μέσω πανδημίας με τον κορονοϊό σίγουρα τα ταξίδια έχουν μπει στο περιθώριο, αφού κανείς δεν μπορεί να επισκεφθεί άλλες χώρες. Τα όνειρα, όμως, συνεχίζονται και οι ταξιδιώτες σκέφτονται τι θα γίνει στο μέλλον…
Οι άνθρωποι ανά τον κόσμο ονειρεύονται τα ταξίδια και όπως έδειξε έρευνα, το 69% των ταξιδιωτών σκέφτεται να ταξιδέψει στο μέλλον, οπότε με το ταξίδι στο μυαλό τους, μια άλλη έρευνα έρχεται να καταδείξει πώς αισθάνονται αυτή την στιγμή οι άνθρωποι…Bloomberg: Η Ελλάδα στις χειρότερες χώρες για να ζεις εν μέσω κορονοϊού – Το χειρότερο lockdown & 3 αρνητικές πρωτιές!
Έρευνα της Deloitte, που πραγματοποιήθηκε σε 18 χώρες από τις 29 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή τουλάχιστον 1.000 καταναλωτών από κάθε χώρα. about:blank
Τι έδειξε η έρευνα
Οι αντιλήψεις για την ασφάλεια των ταξιδιωτών λόγω κορονοϊού βελτιώνονται, ωστόσο το οικονομικό άγχος εξακολουθεί να αποτελεί έναν αυξανόμενο τομέα ανησυχίας για τους ανθρώπους που σκέφτονται να ταξιδέψουν.
Είσαι ταξιδιώτης ή τουρίστας; Η διαφορά είναι μεγάλη… Δες σε ποια κατηγορία ανήκεις!
Βελτίωση σημείωσαν οι αντιλήψεις των ανθρώπων σχετικά με την ταξιδιωτική τους ασφάλεια. Ιδιαίτερα μάλιστα όταν πρόκειται για τη διαμονή και τα αεροπορικά ταξίδια. Επιπλέον, αν και γενικότερα οι καταναλωτές συνεχίζουν να υποβαθμίζουν τις μη απαραίτητες δαπάνες, τα ταξίδια αναψυχής αποτελούν εξαίρεση.
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr
- Ασφαλή αεροπορικά ταξίδια: Αυτά είναι τα μέτρα που προτείνουν οι ειδικοί
- Πότε θα ανακάμψει ο τουρισμός, τι προβλέπεται για την ανεργία στον κλάδο και τα τεράστια ποσά που έχασαν οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες
- Έρευνα: Οι κρατήσεις χτύπησαν “κόκκινο” και για ταξίδια στο εξωτερικό – Ποιοι είναι οι δημοφιλείς προορισμοί το 2021!