Εάν κάποιος επιθυμεί να ταξιδέψει με αεροπλάνο εν μέσω πανδημίας και εφόσον έχει κυκλοφορήσει το εμβόλιο, θα πρέπει να έχει εμβολιαστεί – ειδικά εάν θέλει να χρησιμοποιήσει συγκεκριμένες εταιρείες!
Μπορεί το εμβόλιο για τον κορονοϊό να μην είναι κατά πως φαίνεται υποχρεωτικό για τους πολίτες των χωρών, ωστόσο μερικές αεροπορικές εταιρείες για να επιτρέψουν το ταξίδι πρέπει να υπάρχει βεβαίωση εμβολιασμού!
Τι είναι το COVID-19 Travel Pass
Νέα εφαρμογή COVID-19 Travel Pass ετοιμάζει η IATA, με βασικό πυλώνα το παγκόσμιο μητρώο κέντρων δοκιμών/ εμβολιασμού, επιτρέποντας στους επιβάτες που πρόκειται να κάνουν ταξίδι με αεροπλάνο να προσέλθουν σε κέντρα δοκιμών και εργαστήρια στη θέση αναχώρησής τους, τα οποία φυσικά πληρούν τα πρότυπα για τις δοκιμές και τις απαιτήσεις εμβολιασμού του προορισμού τους.
Σύμφωνα με το Associated Press, αξιωματούχοι από τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Αυστραλίας Qantas δήλωσαν ότι “όταν τα εμβόλια COVID-19 θα είναι ευρέως προσβάσιμα, θα απαιτείται από τους επιβάτες εμβολιασμός πριν ταξιδέψουν.
Εμβολιασμός για να ταξιδέψουμε
Η Qantas δεν είναι ο μόνος αερομεταφορέας που ετοιμάζει παρόμοιες αλλαγές αλλά και η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Νότιας Κορέας, η Korean Air, που ανακοίνωσε ότι θα απαιτήσει εμβολιασμούς από τους επιβάτες της.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η Air New Zealand, που δήλωσε πως “εναπόκειται στις κυβερνήσεις να καθορίσουν πότε και πώς είναι ασφαλές να ανοίξουν ξανά τα σύνορα”, υπονοώντας πως ο εμβολιασμός θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση.
Ήδη πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες εργάζονται σε δοκιμές του CommonPass, μιας εφαρμογής από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό με έδρα την Ελβετία, που αφορά στο ψηφιακό διαβατήριο υγείας το οποίο στοχεύει να παρέχει μια τυποποιημένη μορφή ελέγχου των επιβατών στα αεροπλάνα.
Τι θα ισχύσει με τις πτήσεις για Ελλάδα τα Χριστούγεννα; Τι επιδιώκουν οι αεροπορικές εταιρείες
Με την πανδημία του κορονοϊού να έχει πλήξει εδώ και μήνες σφοδρά την παγκόσμια βιομηχανία του τουρισμού αλλά και συγκεκριμένα τις αεροπορικές εταιρείες, η κατάσταση δυσκόλεψε εκ νέου τον Νοέμβριο έχοντας καθηλώσει μεγάλο αριθμό αεροσκαφών σε όλα τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια λόγω των ταξιδιωτικών απαγορεύσεων και των lockdowns, οδηγώντας σε πτώση της επιβατικής κίνησης ακόμη και πάνω από το 70% σε σύγκριση με πέρυσι!
Με αυτά τα δεδομένα οι αεροπορικές εταιρείες κοιτούν να αξιοποιήσουν κάθε πιθανό «παράθυρο» στη ζήτηση, μεταξύ των οποίων και αυτό του Δεκεμβρίου, κατά την περίοδο των γιορτών, και σαφώς ανάλογα τα δεδομένα του κορονοϊού. Με ενδιαφέρον αναμένεται και η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν.
Δείτε όμως και τι θα ισχύσει με τα οδικά ταξίδια: Θα επιτραπεί η μετακίνηση από νομό σε νομό μετά την άρση του lockdown; Τι θα ισχύσει για τα ταξίδια τα φετινά κορoνο-Χριστούγεννα…
Η αβεβαιότητα που επικρατεί και η ενδεχόμενη περαιτέρω αυστηροποίηση των ταξιδιωτικών περιορισμών κατά τα Χριστούγεννα, αλλάζει συνεχώς τον προγραμματισμό και οι κρατήσεις από όσους (λίγους) ταξιδεύουν γίνεται με εξαιρετικά βραχυπρόθεσμο ορίζοντα ακόμη και μιας ημέρας.
Χαρακτηριστικά αυτό το διάστημα σε ημερήσια βάση, στα ελληνικά αεροδρόμια ο αριθμός των πτήσεων είναι λίγο πάνω από τις 250, κάτω του ήμισυ σε σχέση με πέρυσι, οπότε ο αντίστοιχος αριθμός ήταν κοντά στις 590 την ημέρα.
O Noέμβριος εξελίσσεται σε έναν από τους χειρότερους μήνες της πανδημίας για τις αερομεταφορές και ήδη οι αεροπορικές έχουν περικόψει συχνότητες στα δρομολόγια τους, με αποτέλεσμα πολλές από αυτές να λειτουργούν μόλις με το 15%- 20% του προγράμματός τους.
Ενδεικτικά της κατάστασης είναι, ότι ταξιδιωτικοί κολοσσοί όπως η TUI, έχοντας λάβει ήδη στήριξη συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ βρίσκεται εκ νέου σε επαφές με τη γερμανική κυβέρνηση για νέο πακέτο βοήθειας που μπορεί να ξεπεράσει και το 1,5 δις. ευρώ με βάση σχετικά δημοσιεύματα, ενώ η Norwegian Air, η οποία δραστηριοποιείται και στη χώρα μας, έχοντας λάβει το Μάιο επίσης στήριξη από την νορβηγική κυβέρνηση ζήτησε προ ημέρων προστασία από τους πιστωτές.
Έρευνα: Ποιες ηλικίες ταξίδεψαν περισσότερο με αεροπλάνο πριν από το lockdown;
Τι αναμένεται για την περίοδο των Χριστούγεννων
Παρόλα αυτά, έστω κι αν οι προσδοκίες για την περίοδο των εορτών παραμένουν απαισιόδοξες, θα πρέπει να υπάρχει έστω ένα μίνιμουμ πλάνο για προσθήκες πτήσεων κατά την περίοδο των γιορτών, οπότε παραδοσιακά, τις προηγούμενες χρονιές υπήρχε μεγάλη κίνηση, με το Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς μάλιστα να σημειώνεται ρεκόρ επιβατικής κίνησης για το συγκεκριμένο μήνα με πάνω από 2,5 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια, από τα οποία σχεδόν το 1,7 εκατ. ήταν στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Ως προς τον βραχυπρόθεσμο λοιπόν προγραμματισμό των αεροπορικών στη χώρα μας, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, η Aegean, την περίοδο των Χριστουγέννων πρόκειται να διατηρήσει τη δραστηριότητα της στους 33 διεθνείς προορισμούς που εξυπηρετεί τη χειμερινή περίοδο όπως και όλο το δίκτυο εσωτερικού.
Με ενδιαφέρον ωστόσο αναμένεται και η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η εταιρεία δεδομένου ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης έχει υιοθετήσει μία στρατηγική με προωθητικές ενέργειες για την τόνωση της ζήτησης.
AEGEAN: Τι αλλάζει στις πτήσεις μετά το lockdown – Εσωτερικού & εξωτερικού
Η εταιρεία, πάντα ανάλογα με τα δεδομένα του κορονοϊού, θα έχει, όπως φαίνεται, ένα πρόγραμμα πιο συχνών πτήσεων παρά th συγκυρία και τους περιορισμούς τόσο από και προς μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις με έντονη ελληνική παρουσία (όπως η Φρανκφούρτη, το Λονδίνο, το Μόναχο, η Ζυρίχη, Βρυξέλλες, κ.λπ.) όσο εξίσου και με πτήσεις σε κάποιους λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς όπως το Λουξεμβούργο και τη Μάλτα.
Παράλληλα, στον προγραμματισμό είναι να προσθέσει και για την περίοδο των εορτών απευθείας πτήσεις από τη Θεσσαλονίκη προς Ζυρίχη, κινήσεις οι οποίες πραγματοποιούνται προκειμένου να διευκολυνθούν οι Έλληνες του εξωτερικού ώστε να περάσουν τις διακοπές στη χώρα τους σε αυτή την ιδιαίτερη περίοδο.
Για ντεμπούτο στο πολύ ανταγωνιστικό, εσωτερικό δρομολόγιο Αθήνα- Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται από Δεκέμβριο και η Sky Express, η οποία «επενδύει» στην ανάπτυξή της σε μία πολύ δύσκολη περίοδο συνολικά για τον κλάδο των αερομεταφορών στη χώρα.
Η εταιρεία παραλαμβάνει αυτές τις μέρες το πρώτο από τα τέσσερα A320neo στο πλαίσιο της παραγγελίας που ανακοίνωσε τον περασμένο Οκτώβριο για τα νέα αεροσκάφη που θα προστεθούν στον στόλο της από την Airbus (κι επιπλέον δύο A320neos θα μισθώσει η εταιρεία από το Αviation Capital Group).
Το νέο 320neo είναι προγραμματισμένο να μπει από τις 14 Δεκεμβρίου στο δρομολόγιο Αθήνα- Θεσσαλονίκη, από τα πιο σημαντικά δρομολόγια εσωτερικού, με ισχυρό τον ανταγωνισμό τόσο από τoν όμιλο της Αegean μέσω της Olympic Air , όσο και από την Ellinair.
Με την σταδιακή παραλαβή των νέων αεροσκαφών, στόχος είναι η εταιρεία να ενισχύσει, σε πρώτο στάδιο τα δρομολόγια εσωτερικού και σε δεύτερη φάση τα δρομολόγια εξωτερικού.
Σημειωτέον ότι στο «μέτωπο» της Ellinair, του ομίλου Μουζενίδη, ο οποίος διακινεί ετησίως πάνω από 500.000 χιλιάδες τουρίστες στην χώρα μας με μια ιστορία 25 χρόνων, 1.400 συνεργαζόμενα ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα και τζίρο σε ενοποιημένη βάση το 2019 ύψους 232 εκατ. ευρώ, συνεχίζονται οι προσπάθειες για την εξασφάλιση χρηματοδότησης από τις τράπεζες στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που παρέχει η ελληνική κυβέρνηση.
Νέα δρομολόγια στην Ελλάδα, από τα μέσα Δεκεμβρίου και μόνο για την περίοδο των εορτών προγραμματίζει και η low cost Ryanair, προκειμένου να αξιοποιήσει την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
7 χριστουγεννιάτικες αγορές στον κόσμο που θα λειτουργήσουν εν μέσω πανδημίας
Το πλάνο αυτή την στιγμή (εκτός φυσικά κι αν ανατραπεί λόγω περαιτέρω έξαρσης των κρουσμάτων) περιλαμβάνει πρόσθετα δρομολόγια από το Stansted του Λονδίνου για το αεροδρόμιο της Αθήνας «προκειμένου να επιτρέψει σε οικογένειες και φίλους να έρθουν κοντά την περίοδο των εορτών», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εταιρεία.
Συνολικά, η μεγαλύτερη εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη έχει βάλει 24 πρόσθετες εβδομαδιαίες πτήσεις για το διάστημα από τις 17 Δεκεμβρίου έως τις 9 Ιανουαρίου από το Λονδίνο (Stansted) και Μάντσεστερ Ιταλία, Ισπανία, Ρουμανία και Ουγγαρία.
Μία άλλη περίπτωση επανεκκίνησης αλλάλόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών όχι σίγουρη, είναι και αυτή της Aeroflot, από τη Ρωσία, αρχής γενομένης από την 21η Νοεμβρίου στο δρομολόγιο Αθήνα- Μόσχα. Η εταιρεία, εντάσσει δύο εβδομαδιαίες πτήσεις για συγκεκριμένες όμως κατηγορίες ταξιδιωτών, λόγω των απαγορεύσεων, όπως για Ελληνες που θέλουν να επιστρέψουν στη χώρα, Ρώσους που διαθέτουν άδεια διαμονής κ.ο.κ.
Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr
- Ασφαλή αεροπορικά ταξίδια: Αυτά είναι τα μέτρα που προτείνουν οι ειδικοί
- Πότε θα ανακάμψει ο τουρισμός, τι προβλέπεται για την ανεργία στον κλάδο και τα τεράστια ποσά που έχασαν οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες
- Κορονοϊός: Ο διευθύνων σύμβουλος της Booking Holding προειδοποιεί ότι το μέλλον των κρατήσεων θα είναι ακόμα πιο δύσκολο
- Aegean Airlines: Κρατική ενίσχυση 120 εκατ. ευρώ στην αεροπορική εταιρεία