Η νέα παγκόσμια έρευνα από τη Booking.com αποκαλύπτει τι έχει περισσότερο σημασία για την νέα γενιά ταξιδιωτών, δηλαδή τη Generation Z (πρόκειται για άτομα που γεννήθηκαν από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000).
Η Gen Z διαμορφώνεται ως μια γενιά ενθουσιωδών ταξιδιωτών, με το 65% να δίνει προτεραιότητα στο να εξερευνήσει τον κόσμο από το να επενδύσει σε πιο παραδοσιακές στιγμές, όπως η αγορά ενός σπιτιού ή η εξοικονόμηση χρημάτων για γάμο.
Μεγάλα σχέδια vs ταξίδια τελευταίας στιγμής
Η έρευνα της Booking.com αποκάλυψε ότι το 60% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών πιστεύουν πως αξίζει πάντα να επενδύσει για ένα ταξίδι. Το 69% έχουν ήδη δημιουργήσει μια “bucket list” (μια λίστα με πράγματα που πρέπει να κάνουν ή να δουν τα επόμενα χρόνια), ενώ το 32% των ερωτηθέντων σκοπεύει πραγματοποιήσει τουλάχιστον πέντε ταξίδια από τη λίστα τους τα επόμενα δέκα χρόνια.
Ωστόσο, για όσους δεν φτιάχνουν λίστες, το δέλεαρ του αυθόρμητου ταξιδιού είναι βασικός οδηγός. Το 20% αποφεύγει να κυνηγά προορισμούς που είναι must see, επειδή επιλέγει να ταξιδεύει παρορμητικά και να μην προγραμματίζει εκ των προτέρων, ενώ το 22% αισθάνεται ότι οι προτιμήσεις τους αλλάζουν πολύ συχνά, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Δείτε τους προορισμούς που προτιμάει η νέα γενιά ταξιδιωτών.
Περιπέτειες και αυτοανακάλυψη
Αλλά ποιες είναι ακριβώς οι ταξιδιωτικές φιλοδοξίες της Gen Z; Το 39% σχεδιάζει να επισκεφθεί τουλάχιστον τρεις διαφορετικές ηπείρους τα επόμενα δέκα χρόνια και το 30% σκοπεύει να σπουδάσει ή να ζήσει σε διαφορετική χώρα (34% γυναίκες έναντι 26% ανδρών).
Οι εμπειρίες περιπέτειας είναι υψηλά στην κατάταξη, με το 56% των ερωτηθέντων να ελπίζουν ότι θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν πτώση με αλεξίπτωτο ή bungee jumping και το 52% σχεδιάζει να επισκεφθεί ακραία μέρη.
Το ταξίδι της ανακάλυψης και της αυτοανάπτυξης είναι επίσης σημαντικό, με το 33% να ψάχνει να μάθει κάτι καινούργιο ενώ ταξιδεύει και το 55% να πιστεύει ότι το να ταξιδεύουν μόνοι τους σε μια ξένη χώρα τους βοηθά να μάθουν περισσότερα για τον εαυτό τους. Έτσι, παρά τη νεαρή τους ηλικία, το σόλο ταξίδι ήταν δημοφιλές… Το 34% των Gen Z εξετάζουν ένα ανεξάρτητο ταξίδι τουλάχιστον μία φορά στα επόμενα δέκα χρόνια.
“Καθώς η πρώτη ψηφιακή γενιά έρχεται στην κατάλληλη ηλικία, είναι συναρπαστικό που βλέπουμε από αυτή την έρευνα ότι οι ταξιδιώτες της Gen Z είναι μια αποφασιστική γενιά, της οποίας ο ενθουσιασμός για εξερεύνηση σημαίνει ότι έχουν ήδη χαρτογραφήσει πολλά από τα μελλοντικά τους ταξιδιωτικά σχέδια”, δήλωσε ο Ram Papatla, Αντιπρόεδρος Παγκόσμιων Εμπειριών στο Booking.com.
“Η συνάφεια και η άνεση τους με την τεχνολογία συνδυάζονται τέλεια με τη φιλοδοξία μας να μαθαίνουμε και να προσφέρουμε μια ακόμη πιο απλή, συνδεδεμένη εμπειρία ταξιδιού. Θέλουμε να ενδυναμώσουμε τους ανθρώπους όλων των ηλικιών να αξιοποιήσουν στο έπακρο κάθε περιπέτεια, με τη συσκευή τους ως ισχυρό πόρο αντί ως είδος εξάρτησης – κάτι που πραγματικά εκτιμά η Gen Z “.
Δείτε επίσης στο travelstyle.gr: