Από τις τεράστιες και ασφαλτοστρωμένες, μέχρι της πέτρινες, οι πιο απίστευτες γέφυρες του κόσμου, βρίσκονται παρακάτω. Θα συναντήσουμε από την πιο αρχαία μέχρι την φουτουριστική, καθώς και την εκπληκτική γέφυρα Vasco da Gama μήκους 7,6 μιλίων στη Λισαβόνα, και το υδραγωγείο Pont du Gard που έχει 35 αψίδες και βρίσκεται στη Γαλλία.
Το Ponte Vasco da Gama είναι η μακρύτερη γέφυρα της Ευρώπης, που διασχίζει τις εκβολές του Τάγου για να παρακάμψει τη Λισαβόνα. Το κύριο άνοιγμα των καλωδίων είναι 420 μέτρα και το πλήρες μήκος είναι 7.67 μίλια. Είναι χτισμένο ώστε να αντέχει σε μεγάλο σεισμό και να έχει διάρκεια ζωής 120 ετών.
Το Pont du Gard, χτισμένο πάνω από τον ποταμό Gard στη Γαλλία μεταξύ 40 και 60 μΧ, έχει μήκος 902 πόδια και είναι το υψηλότερο ρωμαϊκό υδραγωγείο (164 πόδια). Κάποτε μετέφερε περίπου 200.000 κυβικά νερού ημερησίως. Τα δύο χαμηλότερα επίπεδα κατασκευάστηκαν χωρίς κονίαμα. Χρησιμοποιήθηκε ως υδραγωγείο μέχρι τον 6ο αιώνα, και έπειτα ως κανονική πεζογέφυρα.
Οι πέντε καμάρες της Γέφυρας Kintai στην Ιαπωνία που φεύγουν φαινομενικά από τις πέτρινες βάσεις. αποτελούν ένα εξαιρετικό παράδειγμα κατασκευής από ξύλο, χρησιμοποιώντας ιαπωνικά πεύκα, κυπαρίσσι, καστανιά και δρυ. Με αυτή τη μορφή, η γέφυρα χρονολογείται από το 1673, αν και η ανακατασκευή έγινε το 1950.
Πέντε στάσεις εκεί που η ηπειρωτική Ελλάδα θυμίζει νησί
Η μεγαλύτερη ανυψωμένη γέφυρα της Ευρώπης, το Pont Jacque Chaban-Delmas στο Μπορντό, άνοιξε το 2013. Επιτρέπει στα μεγάλα πλοία να περάσουν στον ποταμό Garonne. Το κεντρικό τμήμα ανύψωσης των 2.600 τόνων αντισταθμίζεται από τα βάρη των 600 τόνων στους τέσσερις πύργους. Η κατασκευή είναι από χάλυβα και οι πύργοι από σκυρόδεμα ενώ τα συστήματα φωτισμού τονίζουν τις κάθετες γραμμές τους.
Χτισμένο στα τέλη του 18ου αιώνα, απέναντι από τον ποταμό Brathay, η γέφυρα Slaters στη Cumbria είναι ένας συνδυασμός καμάρας και πλάκας και ήταν σε μια διαδρομή για να μεταφέρει πλάκες από λατομεία στους λόφους. Τα voussoirs (πέτρες τόξου) έχουν μήκος έως και 4,3 πόδια. Το πλάτος μόνο 4,2 πόδια σήμαινε ότι απαιτείται πολύ προσεκτική διέλευση.
Μεταφέροντας νερό στη ρωμαϊκή πόλη της Emerita Augusta πάνω από τον ποταμό Albarregas στην Ισπανία, το υδραγωγείο de los Milagros χτίστηκε αμέσως μετά το 100 μ.Χ., όταν η ρωμαϊκή τεχνολογία έφτασε σε υψηλό σημείο κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Τραϊανού. Σήμερα, ευνοείται από τους πελαργούς για την κατασκευή φωλιών. Το μέγιστο ύψος του είναι 98,5 πόδια και το μεγαλύτερο μήκος μεταξύ των πεσσών είναι 14,8ft.
Μεταξύ του 1849 και του 1851 η γέφυρα Teakwood U Bein Bridge στη Μιανμάρ, χτίστηκε στη λίμνη Taung Tha Man, χρησιμοποιώντας ξύλα από ένα αποσυναρμολογημένο παλάτι. Συνολικά υποστηρίζεται από 1.086 πυλώνες, αλλά ορισμένα από τα πρωτότυπα έχουν αντικατασταθεί από σκυρόδεμα. Είναι μήκους 3,967 ποδιών, ενώ έχει τέσσερα ξύλινα κιόσκια και εννέα κινητά περιθώρια για να επιτρέψουν τη διέλευση των σκαφών.
Περνώντας από τη λίμνη Κουνμίνγκ στον ποταμό Yu, στο συγκρότημα Summer Palace, το ψηλό τόξο της Γέφυρας του Jade Belt σχεδιάστηκε για να επιτρέψει τη μετάβαση του αυτοκρατορικού σκάφους στο Πεκίνο. Αλλά είναι επίσης γνωστή ως «Γέφυρα του φεγγαριού»: η αψίδα και η αντανάκλασή της στο νερό που κάνει έναν πλήρη κύκλο. Χτισμένο μεταξύ 1715 και 1764, το όνομά του προέρχεται από τις διακοσμητικές λεπτομέρειες που λένε ότι μοιάζουν με στολίδια νεφρίτη.
Οι δύο ενωμένες Bhumibol Bridges στα νότια της Μπανγκόκ είναι μια πολυεπίπεδη σπειροειδής εναλλαγή πάνω από τον ποταμό Chao Phraya, που συνδέει τη διαδρομή Βορρά-Νότου με καμπυλωτή προσέγγιση και φτάνει σε ύψος 164ft. Και οι δύο κατασκευάστηκαν με τον ίδιο σχεδιασμό και έχουν πύργους από σκυρόδεμα σε σχήμα επιμήκους διαμαντιού.
Ονομάστηκε από τον αυτοκράτορα Κάρολο IV στην Πράγα. Πριν από το 1870 ήταν απλά γνωστή ως «η πέτρινη γέφυρα». Χτισμένο πάνω από τον ποταμό Μολδάβα μεταξύ 1357 και 1402, η μποεμική κατασκευή, διαθέτει έναν πύργο σε κάθε άκρο. Οι 16 καμάρες ποικίλλουν από 16,62 έως 23,28 μ. (54,5 έως 84 πόδια). Τα 30 αγάλματα που υπάρχουν, είναι τώρα απλά αντίγραφα των πρωτοτύπων.
Πηγή: dailymail.co.uk