Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
15 C
Athens
HomeΑττικήΑθήναΑθήνα: Εννιά ενδιαφέρουσες εκθέσεις με ελεύθερη είσοδο που ξεκινούν αυτή τη βδομάδα

Αθήνα: Εννιά ενδιαφέρουσες εκθέσεις με ελεύθερη είσοδο που ξεκινούν αυτή τη βδομάδα

Είστε λάτρεις των εικαστικών τεχνών; Σας αρέσει η ζωγραφική, η φωτογραφία και η τέχνη γενικότερα; Συγκεντρώσαμε εννιά ενδιαφέρουσες εκθέσεις που ξεκινούν αυτή την περίοδο και έχουν εγκαίνια μέσα στη βδομάδα. Μπορείτε να επισκεφθείτε με ελεύθερη είσοδο, σε διάφορα μέρη της Αθήνας!

1. Έλλη Εμπεδοκλή – Ατομική έκθεση «Μνήμη»

Στις Εικαστικές Αναζητήσεις, έναν χώρο που δημιούργησε ο Μελέτης Φικιώρης και προσφέρεται αφιλοκερδώς στους, νέους κυρίως, εικαστικούς για να παρουσιάζουν την δουλειά τους, εγκαινιάζεται την Τρίτη, 9 Ιανουαρίου 2018, ώρα 7:00 μ.μ. η έκθεση έργων μικτής τεχνικής της Έλλης Εμπεδοκλή, με τον τίτλο «Μνήμη».

- Advertisement -

«Αν η αλήθεια υπάρχει εκεί που δεν υπάρχει λήθη, τότε τι υπάρχει εκεί που βρίσκεται η λησμονιά;

Προσπαθώντας να διατηρήσει ζωντανή την ανάμνηση που έχουν οι άνθρωποι για εκείνους που «πέρασαν», και έχοντας ως μέσα την φωτομεταφορά και το κέντημα, η Έλλη Εμπεδοκλή, έρχεται σε ρήξη με την βραχύβια μνήμη, που συχνά τείνει να ταυτίζει τις ζωές των ανθρώπων με την τελευταία ανάμνηση που έχουμε από αυτούς.

Η φωτογραφία έχει το χαρακτηριστικό να καθίσταται αόρατη και ως υλικό αντικείμενο να μην ξεχωρίζει ποτέ από το ανάφορό της, από εκείνο που απεικονίζει. Αντιτίθεται στην λήθη και η μνήμη επαφίεται σε αυτήν για να μη χαθεί οριστικά.

Στο μαγαζάκι αυτό στον Πειραιά, καταλαβαίνεις τι θα πει καπηλειό!

Η ανάκληση της ανάμνησης – ή η δημιουργία της – περνάει, στην προκειμένη περίπτωση, από την οπτική διαδικασία του «βλέπειν», στην απτική διαδικασία του «πράττειν». Καθώς η φωτογραφία φθείρεται, με την φωτομεταφορά, αποτρέπει την φθορά της μνήμης.

Ταυτόχρονα, το κέντημα δημιουργεί παράλληλους τόπους, παλίμψηστα χρονικοτήτων, και γίνεται το νήμα που συνδέει παρόν και παρελθόν. Το στιγμιαίο που χαρακτηρίζει την φωτογραφία ξορκίζεται εδώ από την επανάληψη της βελονιάς. Η επανάληψη της διαδικασίας έρχεται να γίνει απομνημόνευση – μάθηση και εν τέλει μνήμη, φορτισμένη από συναισθήματα και αφηγήσεις. Το βίωμα μιας παρελθούσας ανάμνησης σε ενεστώτα χρόνο.»

Βίκυ Τσίρου, Ιστορικός Τέχνης

Εγκαίνια έκθεσης:
Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018: 19:00

Διάρκεια:
9 Ιανουαρίου 2018 – 3 Φεβρουαρίου 2018

Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 15:00
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 18:00 – 21:00

Πού:
Εικαστικές Αναζητήσεις
Σπευσίππου 21, Κολωνάκι

μνήμη - έκθεση

2. Κώστας Στάθης – Αναδρομική έκθεση «Η ανακάλυψη ενός πρωτοπόρου του Ελληνικού και Κυπριακού Μοντερνισμού»

Το Σπίτι της Κύπρου σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζουν την αναδρομική έκθεση ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΘΗΣ: Η ανακάλυψη ενός πρωτοπόρου του Ελληνικού και Κυπριακού Μοντερνισμού.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 20:00 στον εκθεσιακό χώρο του 1ου και 2ου ορόφου του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206 στον Ταύρο. Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό έως τις 28 Ιανουαρίου 2018.

Την παρουσίαση του έργου του καλλιτέχνη θα κάνει η Ομότιμη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας, Δρ Νίκη Λοϊζίδη, η οποία σε κριτικό σημείωμα της αναφέρει:

Η δραματική ιστορία του εξαιρετικά ταλαντούχου Κύπριου καλλιτέχνη Κώστα Στάθη (1913-1987), συνδέεται αναπόσπαστα με την γενικότερη τύχη των δημιουργών του πρωτοποριακού μοντερνισμού με τη διαφορά ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση, η  καταξίωση της προσφοράς του έρχεται με καθυστέρηση μερικών δεκαετιών.  Οι λόγοι είναι πολλοί- μερικοί από τους οποίους περίπου προφανείς- ενώ άλλοι συνδέονται στενά με το άνυδρο πολιτισμικό τοπίο του γενέθλιου τόπου του, κατά την περίοδο της βρετανικής αποικιοκρατικής κατοχής. Είναι ωστόσο δύσκολο να δοθούν βιαστικές απαντήσεις για την ιδιόμορφη αν όχι μοναδική πορεία αυτού του ιδιοφυούς ερημίτη της κυπριακής υπαίθρου, το έργο του οποίου τελικά ανατρέπει αρκετά στερεότυπα της μοντέρνας κυπριακής αλλά και νεοελληνικής τέχνης.

Η έκθεση μιας πλειάδας επιλεγμένων συνθέσεων του Κώστα Στάθη στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη τον Ιανουάριο του 1918, κρίθηκε ως  απαραίτητη, για τον ουσιαστικό λόγο ότι ο Κύπριος δημιουργός διαμόρφωσε το βασικό υπόβαθρο της εικαστικής του παιδείας στην Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, παρακολουθώντας, μεταξύ άλλων, το επιτυχημένο εργαστήριο του Γιάννη Κεφαλληνού και συμμετέχοντας στη δράση νεαρών καλλιτεχνικών πυρήνων της ελληνικής πρωτεύουσας. Δυστυχώς, η πενταετής θητεία του στη Σχολή (1936-1941), εξαιτίας μεγάλων οικονομικών δυσχερειών και κυρίως, εξαιτίας της έκρηξης του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου έληξε, χωρίς καν να μπορέσει να πάρει το δίπλωμά του. Με την επιστροφή του στην Κύπρο και μετά από ένα σύντομο διάστημα επιτυχημένης επαγγελματικής ενασχόλησης με την υφαντική, αποσύρθηκε στο χωριό του τον Ασκά όπου έζησε τρεις και πλέον δεκαετίες σε σχεδόν απόλυτη μοναξιά, ζωγραφίζοντας ακατάπαυστα.

Η απομόνωσή του αυτή, μαζί με το γεγονός της υπαρξιακής του αυτοεγκατάλειψης μέσα σε μια κλειστή αγροτική κοινωνία της Κύπρου που δεν του πρόσφερε καμιά δυνατότητα επικοινωνίας πέρα από τα πειράγματα των μικρών παιδιών, δημιούργησε ένα γραφικό μύθο «ιδιοφυίας και τρέλας» γύρω από το όνομά του, ο οποίος τον συνόδευσε σε όλη του τη ζωή. Ο χρωματικός λυρισμός των αφαιρετικών συνθέσεών του οι οποίες συχνά παραπέμπουν εύστοχα σε πίνακες του Σεζάν, του Ματίς ή του Βαν Γκογκ, η δραματική εξπρεσιονιστική έκφραση μερικών προσωπογραφιών του και η πέραν της συμβατικής λογικής ανατρεπτική οπτική του, δεν στάθηκαν μέχρι τώρα ικανές να πείσουν  ότι ο Κώστας Στάθης δεν είναι ένας ονειροπαρμένος αλλόκοτος αλλά μια καλλιτεχνική ιδιοφυία που δεν ευνοήθηκε από την τύχη. Μαζί με τον εξίσου ιδιοφυή καλλιτέχνη Χριστόφορο Σάββα (1924-1968) – ο οποίος ωστόσο κατάφερε να θητεύσει για ένα διάστημα (Αγγλία, Γαλλία) σε  εργαστήρια της ευρωπαϊκής πρωτοπορίας- αποτελούν δυο μέγιστα σημεία αναφοράς του κυπριακού περιφερειακού μοντερνισμού ο οποίος, είναι αλήθεια, δεν διαμορφώθηκε μόνο στο κέντρο της Μητροπολιτικής Αγγλίας αλλά σε μεγάλο βαθμό και στην Ελλάδα.

Η πρώτη παρουσίαση του έργου του Κώστα Στάθη στην Αθήνα, ευχόμαστε να αποτελέσει και την πρώτη αφορμή για μια επανεξέταση της καθ΄ όλα σημαντικής συμβολής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών  στη διαμόρφωση  της μοντέρνας τέχνης στην Κύπρο.

Εγκαίνια έκθεσης:
Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018: 20:00

Διάρκεια:
10 Ιανουαρίου 2018 – 28 Ιανουαρίου 2018

Καθημερινά: 18:00 – 22:00

Πού:
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος

Κώστας Στάθης αναδρομική έκθεση

3. Έκθεση φωτογραφίας «Αποτυπώματα – Ίχνη» από την ομάδα «Συμπληγάδα»

Αποτυπώματα είναι τα ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας στον δημόσιο χώρο ή στην ιδιωτική και την προσωπική σφαίρα, άλλοτε πραγματικά και άλλοτε συμβολικά ή εννοιακά. Είναι εκείνα τα ίχνη που αφορούν κυριολεκτικά ή μεταφορικά ορόσημα, σύνορα, ή σημεία αναφοράς αλλά και ατομικούς χώρους, πάντοτε όμως τόπους προσδιορισμένους σε μια εννοιακή διάσταση.

Η έκθεση «Αποτυπώματα – Ίχνη» είναι η πιο πρόσφατη δουλειά της φωτογραφικής ομάδας «Συμπληγάδα». Η φωτογραφική ομάδα δημιουργήθηκε το 2005 από τον φωτογράφο Δημήτρη Κοιλαλού.

Στην έκθεση συμμετέχουν οι: Μαίρη Γρηγοροπούλου-Γκλένιστερ, Μαίρη Δημητρίου, Λεωνίδας Λεωνίδου, Μαρία Μαζαρού, Κωνσταντίνος Μιχαλόπουλος, Μαίρη Μιχοπούλου, Μαργαρίτα Νειάδα, Νένα Παναγάκου, Δέσποινα Ρισσάκη, Ρομίνα Σιατερλή και Έφη Συρβίτη.

Τα δωρεάν της Αθήνας το 2018: Ξένες γλώσσες,μουσικά όργανα,γιόγκα και pilates,μαθήματα χορού!

Εγκαίνια έκθεσης:
Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018: 20:00

Διάρκεια:
10 Ιανουαρίου 2018 – 21 Ιανουαρίου 2018

Καθημερινά: 11:00 – 21:00

Πού:
Booze Cooperativa
Κολοκοτρώνη 57, Κέντρο Αθήνας

Έκθεση φωτογραφίας "Αποτυπώματα - Ίχνη"

4. Ομαδική έκθεση «Once upon a… dragon»

«Ίσως όλοι οι δράκοι της ζωής μας να ’ναι πριγκιπέσες, που δεν προσμένουν παρά την ώρα που θα μας δουν όμορφους και τολμηρούς. Ίσως κάθε τι τρομακτικό να ‘ναι στο απώτερο βάθος του, έρημο και αβοήθητο και να προσμένει από μας βοήθεια».

Rainer Maria Rilke, Γράμματα σε ένα νέο ποιητή.

Η γκαλερί ArtZone 42 θα παρουσιάσει από τις 11 Ιανουαρίου έως τις 3 Φεβρουαρίου 2018 την ομαδική έκθεση με τίτλο Once upon a…dragon σε επιμέλεια της θεωρητικού τέχνης Δόμνας Χανουμίδου. Τριάντα πέντε Έλληνες και ξένοι σύγχρονοι καλλιτέχνες, με αφορμή το απόσπασμα του Rainer Maria Rilke επιχειρούν να αποτυπώσουν εικαστικά τη δική τους προσωπική αναμέτρηση με το φόβο. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στην Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018 στις 8.00 μμ.

Η επιμελήτρια σημειώνει σχετικά:
«Το συλλογικό φαντασιακό, μέσα από την αλάθητη σοφία του, αποτύπωσε συμβολικά σε πολυάριθμες εκφάνσεις του λαϊκού δυτικού πολιτισμού, όπως θρύλους, δοξασίες, παραμύθια ή θρησκευτικές αλληγορίες, το συναίσθημα του φόβου, αυτή την ενστικτώδη, φυσιολογική αντίδραση του ανθρώπινου ψυχισμού απέναντι σε έναν εξωτερικό κίνδυνο ή μια απειλή, ως ένα δράκοντα, ως ένα απόκοσμο, τερατόμορφο ον δηλαδή, με γιγάντιες διαστάσεις, κακόβουλες διαθέσεις και υπερφυσικές δυνάμεις. Και φυσικά η εξόντωσή του τέρατος και η αποκατάσταση της τάξης απαιτούσε την παράτολμη και γενναία επέμβαση μόνο ενός ήρωα. Ενός δηλαδή εκλεκτού υπεράνθρωπου.

Μέσα όμως από τη διδακτική τους αλληγορία, οι φανταστικές αυτές ιστορίες κρύβουν πάντα βαθιά μέσα στον πυρήνα τους, μια αδιαπραγμάτευτη οικουμενική αλήθεια. Την γνώση ότι η προσωπική αναμέτρηση με το φόβο απαιτεί από εμάς τους ίδιους να δράσουμε υπερβατικά και να γίνουμε εν τέλει οι ίδιοι ήρωες του εαυτού μας. Μια δράση άμεση και ουσιαστική, όχι όμως με την έννοια του καθήκοντος, αλλά με την έννοια της επιλογής. Διότι εάν, όπως πολύ εύστοχα μας παροτρύνει ο Rilke να πράξουμε, επιλέγαμε να ορίσουμε το φόβο όχι ως έναν τρομακτικά απειλητικό δαίμονα, αλλά ως μια αβοήθητη πριγκίπισσα, που μας τείνει το χέρι για βοήθεια και προσμένει καρτερικά τη δική μας σωτήρια επέμβαση, τότε αυτόματα θα άλλαζε και η οπτική αλλά και η στάση μας απέναντι στο συναίσθημα αυτό.

Tο μόνο αντίδοτο απέναντι σε αυτή την εσωτερική αγκύλωση του ανθρώπου μπροστά σε ότι φαντάζει δύσκολο ή ακατόρθωτο, σε ότι είναι πρωτόγνωρο και διαφορετικό, η μόνη δραστική ουσία λοιπόν είναι η ίδια η θέληση και η γενναία απόφασή του, όχι να αφορίσει τη διστακτικότητα που νιώθει, αλλά να την αποδεχτεί και να την αγκαλιάσει, να επενδύσει σε αυτήν κάθε δημιουργική του δεξιότητα και κάθε επιθυμία αλλαγής και να επιλέξει τέλος συνειδητά να ακολουθήσει το νέο μονοπάτι που τον καλεί, ακόμη κι αν δεν γνωρίζει τον προορισμό ή την τελική έκβαση. Η μόνη ηρωική πράξη είναι να αφήσει στην άκρη τα παιχνίδια του μυαλού που συχνά θολώνουν την κρίση και με ψυχραιμία να μετατρέψει την αβεβαιότητα σε τόλμη, να επιδείξει αποφασιστικότητα αντί για αδράνεια, να χρησιμοποιήσει το δέος μπροστά στο άγνωστο ως την πυξίδα που θα τον βοηθήσει να εισέλθει στο βασίλειο εκείνο, όπου κανένας δράκος δεν φυλάει τις πύλες, καμία φωτιά δεν απειλεί να κατακάψει τον πόθο, κανένας δαίμονας δεν καραδοκεί να αφανίσει τη δημιουργία. Μόνο μια κόρη, μια όμορφη πριγκηπέσα αδημονεί να συναντήσει τον ιππότη που θα λύσει επιτέλους τα μάγια».

Συμμετέχουν αλφαβητικά οι καλλιτέχνες:
Αρσενίδου Έλενα, Αυγέρης Αντώνης, Βαλάης Κωνσταντίνος, Βλαχογιάννη Βικυ, Βλαχογιάννη Σοφία, Γαρυφαλλάκης Βασίλης, Γερολυμάτου Άννα, Γκλίνου Ελένη, Γρίβα Έλλη, Δάλλας Δημήτρης, Ιτσκούδης Αποστόλης, Κασσάρα Χαρά, Κιτμερίδης Νίκος, Κουβάτσου Δέσποινα, Κουτσοσπύρου Μαρίνα, Λογοθέτης Φάνης, Μικρούλης Νίκος, Παπαϊωάννου Αλέξανδρος, Ρουκουνάκη Μαίρη, Σιαλάκας Νίκος, Σπυράκη Μαρία, Τζούμας Νικόλαος, Τόρης Αστέριος, Τρούλη Γεωργία, Τσάνου Ερμιόνη, Τσιαπάρα Δέσποινα, Φεν Σωτήρης, Φιλίπη Μυρτώ, Φωλίνας Στέφανος, Χρηστάκη Ελευθέρια, Da-Kiss, General Victoria, Papakostas Demetrios, Peregoz Roberto, Schiavina Elisa.

Εγκαίνια έκθεσης:
Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018: 20:00

Διάρκεια:
11 Ιανουαρίου 2018 – 3 Φεβρουαρίου 2018

Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 15:00 – 21:00
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 15:00

Πού:
Art Zone 42
Λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου 42, Κέντρο Αθήνας

Ομαδική έκθεση "Once upon a... dragon"

5. Χριστίνα Φοίτου – Ατομική έκθεση «Από σώμα σε σώμα»

Εγκαινιάζεται την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 19.30 στην αίθουσα τέχνης Περιτεχνών Καρτέρης η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Χριστίνας Φοίτου με τίτλο «Από σώμα σε σώμα». Θα παρουσιαστούν έργα μεσαίων και μεγάλων διαστάσεων δουλεμένα με μεικτή τεχνική σε καμβά.

Η Ιστορικός Τέχνης, Λουίζα Καραπιδάκη, προλογίζει τον κατάλογο της έκθεσης:

Η Φοίτου με μια απαράμιλλη τόλμη κάνει μνεία σε πολλά ζητήματα γυναικών, απλά ή ανυπέρβλητα, που συχνά θεωρούνται ταμπού, τα εξωτερικεύει, τα επικοινωνεί, τα καταθέτει με τον δικό της τρόπο και μετατρέπει τον θεατή σε κοινωνό ανομολόγητων δυσκολιών και σε μέτοχο ενός αέναου, σιωπηλού αγώνα. Εκμεταλλεύεται, κατά κάποιο τρόπο την ευεργετική επίδραση της τέχνης στον άνθρωπο και δίνει τη δική της μάχη ως γυναίκα, ώστε να ευαισθητοποιήσει ένα ευρύ κοινό και να βοηθήσει με τον τρόπο της το σύνολο. Επισημαίνει και υπογραμμίζει με αισθητική έκφραση το μέγεθος της γυναικείας ψυχής, και διαδίδει τα μηνύματά της «από σώμα σε σώμα.

Η ζωγράφος σημειώνει:

« Η έκθεση αυτή γεννήθηκε από τις βιωμένες ψυχικές καταστάσεις στις οποίες όλες οι γυναίκες, λίγο έως πολύ, έχουν βρεθεί. Οι πολλαπλοί ρόλοι των γυναικών και η δυσκολία να παντρέψουν την πρακτική λειτουργικότητα με την πνευματική τους υπόσταση και η ανάγκη για εξωστρέφεια αυτής, ήγειρε στον εσωτερικό μου κόσμο ερωτήματα και έγνοια για όλες τις γυναίκες. Συμπάσχοντας και υποστηρίζοντας την συναισθηματική τους κατάσταση, από άκρη σε άκρη της γης, θέλησα να ιχνογραφήσω και να αποτυπώσω στον καμβά τις ελπίδες και τις ματαιώσεις, τις χαρές και τις λύπες τους.

Την έκθεση αυτή την αφιερώνω σε όλες τις γυναίκες του κόσμου, αλλά και σε όλους εκείνους τους άντρες που δεν παύουν και θέλουν να τις υποστηρίζουν».

Εγκαίνια έκθεσης:
Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018: 19:30

Διάρκεια:
11 Ιανουαρίου 2018 – 3 Φεβρουαρίου 2018

Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 20:00
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 14:30

Πού:
Αίθουσα Περιτεχνών Καρτέρης
Ηροδότου 5, Κολωνάκι

Χριστίνας Φοίτου έκθεση ζωγραφικής "Από σώμα σε σώμα"

6. Victor Bakker – Ατομική έκθεση «The Lady with the Necklace – Untitled»

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος υποδέχεται το 2018 με την πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής, στην Ελλάδα, του Victor Bakker με τίτλο “The Lady with the Necklace – Untitled”. Η έκθεση εγκαινιάζεται την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018 στις 20:00 και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου. Ο Ολλανδός καλλιτέχνης που λατρεύει το φως της Ελλάδας και έχει επιλέξει να ζει εδώ, παρουσιάζει μία σειρά έργων που, με αυτοτέλεια και αυτάρκεια, καλούν τον επισκέπτη να τα αποκρυπτογραφήσει και να τα ερμηνεύσει. Μορφές, σχεδιασμένες με ζωντανά χρώματα και έντονες γραμμές, αγγίζοντας τα όρια του Φωβισμού, ισορροπούν ανάμεσα στην παραμόρφωση και τη σαφήνεια και μας καθηλώνουν με τη φαινομενική τους απλότητα και τη συγκεκριμένη νοηματική τους ταυτότητα.

Όπως αναφέρει στο ποίημα «Μαύρες – Χοντρές – Τελείες» η Δόμνα Ν. Ιαωννίδου, εμπνευσμένη από τη δουλειά του Victor Bakker:

«Μαύρες χοντρές τελείες
αποσιωπητικά
λυπημένες σταγόνες σκορπισμένες
στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.
Ακόμη και τα μάτια φοράν ένα βίαιο βλέμμα
-κύκλος μέσα στον κύκλο.
Λέξεις γεμάτες θάνατο σαν κοφτερά σπαθιά
στο απαλό της στέρνο.
Μαύρο της νύχτας κι εκεί βαθειά
λέξεις που σπάνε στο πάτωμα
το στρώνουν μ’ ένα γυάλινο χαλί
επικίνδυνο»

ενώ πιο κάτω συνεχίζει:

«Έχει νυχτώσει
και στην κοιλάδα όλοι κοιμούνται
στα παγωμένα τους κρεβάτια.
-Καλοί μου άνθρωποι
δεν ονειρεύομαι.
Κρύβω τα βλέφαρά μου.
Θέλω να κάνω τα μάτια μου
μαύρες τελείες
να δείχνουν αυτό το τίποτε
που ανεπαίσθητα έχω περικλείσει».

Εγκαίνια έκθεσης:
Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018: 20:00

Διάρκεια:
11 Ιανουαρίου 2018 – 3 Φεβρουαρίου 2018

Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 11:00 – 14:30 & 17:30 – 20:30
Τετάρτη, Σάββατο: 11:00 – 16:00
Κυριακή, Δευτέρα: Ανοικτά κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού

Πού:
Αίθουσα Τέχνης Τεχνοχώρος
Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη, Ακρόπολη

Victor Bakker έκθεση "The Lady with the Necklace - Untitled"

7. Βαγγέλης Γκόκας – Ατομική έκθεση «Οι ανάσες στο μυαλό μου»

Ο Βαγγέλης Γκόκας στη νέα του ατομική έκθεση παρουσιάζει έργα της τελευταίας διετίας. Πρόκειται για ζωγραφική μικρών διαστάσεων σε ξύλο ή ύφασμα. Αποφεύγοντας το μεγαλειώδες στη φόρμα,, το στιλ ή το θέμα, με το οποίο η ζωγραφική του παρελθόντος έχει κατά κανόνα συσχετιστεί, ο καλλιτέχνης διάλεξε να σχολιάσει τον εαυτό του ως ζωγράφο. Τι σημαίνει να ζωγραφίζει κανείς σήμερα, όταν οι εικόνες εντός μας λειτουργούν σαν γλώσσα της καθημερινότητας κι όχι της αισθητικής;

Πολυάριθμα μικρά πορτρέτα, σε μέγεθος σπιρτόκουτου, επιζητούν μια εκ του πλησίον θέαση, ανόμοια με εκείνη που ένας σημερινός θεατής έχει συνηθίσει. Πρόκειται για εικόνες ανθρώπων που ζουν ή έζησαν, άσημους και διάσημους, με τους οποίους ο Γκόκας είχε ή έχει μία ουσιαστική ή περιστασιακή σχέση, που κράτησαν το βλέμμα του ή τη σκέψη του για λίγο ή πολύ, που τον επηρέασαν ή επηρεάστηκαν από αυτόν, ηθελημένα ή αθέλητα. Αναγνωρίζουμε λογοτέχνες, εικαστικούς, πολιτικούς, ηθοποιούς, αλλά συναντάμε και άλλα άγνωστα σε εμάς ή φανταστικά πρόσωπα.

Ενδιάμεσα αφηρημένες φόρμες ή εικόνες αντικειμένων, λειτουργούν σαν συνδετικές παρενθέσεις. Το μικρό μέγεθος και η όμοια με παιδικό παιχνίδι φόρμα αίρουν την υπερβολική σοβαρότητα του πορτρέτου, τις αναγωγές στην ιστορία της τέχνης, τις προσωπολατρικές ή ναρκισσιστικές προεκτάσεις του θέματος. Είναι μικρές ανάσες ανάμνησης στο μυαλό ενός υποκειμένου, που μπορούν να συνδυαστούν λογικά ή συνειρμικά να πλάσουν αφηγήσεις. Τα μικρά τουβλάκια μπορούν να αναδιαταχθούν κατά βούληση, όπως οι σκέψεις στην πορεία μιας μέρας.

Στα μεγαλύτερα έργα του μορφές εμφανίζονται αποσπασματικά ή ολόκληρες, χάνονται στην ομίχλη του γκρίζου ή και απουσιάζουν πλήρως από συνθέσεις τοπίων ή νεκρής φύσης. Η παράδοση της ζωγραφικής είναι παρούσα στη σύνθεση, στο χρώμα, στο θέμα. Μπορούμε να αναγνωρίσουμε εικόνες Μεγάλων Δασκάλων. Η οικειότητα της αναγνώρισης, όμως υπονομεύεται από απροσδόκητους συσχετισμούς και αδιόρατες εντάσεις. Οι φιγούρες χορεύουν ή τρομοκρατούν; Οι φωτογραφικές αναγωγές γίνονται για να αναγνωριστούν ή για να κατέλθουν στο επίπεδο του καθημερινού;

Η αναμέτρηση με την υψηλή παράδοση σε έναν κόσμο εικονιστικού συρμού, πλημμυρισμένο από πορτρέτα φτιαγμένα στο δευτερόλεπτο της ψηφιακής κάμερας, είναι η είσοδος σε άνισο αγώνα. Ωστόσο, επειδή «κανείς δεν προσβάλει έναν κροκόδειλο προτού διαβεί τον ποταμό», ο Γκόκας φροντίζει να ανατρέψει με ουσιαστικά παιδική διάθεση τους όρους αυτής της αναμέτρησης.

Εγκαίνια έκθεσης:
Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018: 20:00

Διάρκεια:
11 Ιανουαρίου 2018 – 17 Φεβρουαρίου 2018

Τρίτη – Παρασκευή: 12:00 – 20:00
Σάββατο: 12:00 – 16:00

Πού:
Γκαλερί Elika
Ομήρου 27, Κολωνάκι

Οι ανάσες στο μυαλό μου Έκθεση του Βαγγέλη Γκόκα

8. Μόνικα Βερροιοπούλου – Ατομική έκθεση «Σκιές»

Η Γκαλερί Αργώ θα υποδεχτεί στους χώρους της, τη ζωγράφο Μόνικα Βερροιοπούλου, με τη νέα της ατομική έκθεση κάτω από τον γενικό τίτλο «Σκιές». Την δική τους παράσταση δίνουν τα έργα της ζωγράφου, ενεργοποιώντας την μνήμη που γεννά το ερώτημα: Τι σημαίνει ο κόσμος των σκιών;»

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου, στις 7 το βράδυ.

Ανακαλύψαμε τις νέες λαχταριστές αφίξεις στα Βόρεια Προάστια!

Απόσπασμα από κείμενο του κ. Θέμη Ροδαμίτη:

«Η έκθεση ζωγραφικής της Μόνικα Βερροιοπούλου με τίτλο «Σκιές» είναι ένα εμπνευσμένο, καλλιτεχνικό ταξίδι στο χώρο και τον χρόνο. Είναι μια φυγή προς τα όρια της ανθρώπινης φαντασίας, αλλά και μια σπουδή στην απουσία και την κατανόηση των μορφών. Ο νους μπορεί να συλλάβει ήρωες που αφέθηκαν στην μοναξιά, ή «Ποιητές της Ζωής» που αναζητούν μία ανεπαίσθητη σκιά της ύπαρξης.

Ο διάλογος των έργων τονίζει την δράση απ το φθαρτό σ’ ένα προσωπικό αποτύπωμα μέσω της τέχνης. Η καλλιτέχνης σκηνοθετεί ανθρώπινα θραύσματα, δράσεις και αντικείμενα, σε υποβλητικό τόνο, γνωρίζοντας ότι τελικά η ποίηση είναι η μόνη «ζωντανή» παρουσία.

Μας καλεί να τα δούμε όλα σε μια στιγμή. Χρώματα της γης, φωτισμους με σπουδή, χορογραφία που εγείρει την αίσθηση της αφής, αλλά και της ακοής που γλιστρά στη σιωπή. Μας δείχνει τις σκιές ως πνευματικά αγαθά αντιμέτωπα με τον χρόνο. Όπως και στα παραμύθια, αυτές στέκονται άφθαρτες απέναντι σε αυτό που φοβίζει τον άνθρωπο από την γέννηση του. Από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα έως και τον καιρό μας, το ερώτημα μένει ανοιχτό: Ποιοι είμαστε; Που πάμε; Ποια είναι τα όρια της πραγματικότητας;

Την δική τους παράσταση δίνουν τα έργα της ζωγράφου, ενεργοποιώντας την μνήμη που γεννά το ερώτημα: Τι σημαίνει ο κόσμος των σκιών;»

Θέμης Ροδαμίτης

Εγκαίνια έκθεσης:
Πέμπτη 11 Ιανουαρίου 2018: 19:00

Διάρκεια:
11 Ιανουαρίου 2018 – 10 Φεβρουαρίου 2018

Τρίτη – Παρασκευή: 10:00-14:00 & 18:00 – 21:00
Σάββατο: 11:00 – 15:00

Πού:
Γκαλερί Αργώ
Νεοφύτου Δούκα 5, Κολωνάκι

Μόνικα Βερροιοπούλου έκθεση "Σκιές"

9. Energy Athens 2018

O Παλμός της Τέχνης στην καρδιά της Αθήνας.

Το European Centre for Architecture Art, Design and Urban Studies σε συνεργασία με το Chicago Athenaeum: Museum of Architecture and Design θα παρουσιάσουν για 8η συνεχή χρονιά καλλιτέχνες από όλα τα είδη των τεχνών όπως ζωγραφική,φωτογραφία, αρχιτεκτονική, βιομηχανικό σχεδιασμό, ψηφιακό κολλάζ, κεραμική, χειροποίητο κόσμημα και του βίντεο, στο Energy Athens 2018. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018, στις 19.00, στο Contemporary Space Athens.

Στόχος της έκθεσης είναι να συγκεντρώσει νέες ιδέες και πλούσια περιβάλλοντα που ταξιδεύουν τον επισκέπτη σε πιο εσωτερικές προσωπικές διαδρομές υπερβαίνοντας τα προφανή, να μεταφέρει την «ενέργεια» της εποχής μας μέσα από την ματιά των καλλιτεχνών που συμμετέχουν.

Οι τριάντα ένα καλλιτέχνες, που θα παρουσιάσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο «τον Παλμό της Τέχνης στην καρδιά της Αθήνας» με τα έργα τους σε αλφαβητική σειρά είναι: EL.FE., ΙRIS SUN, Katarina Vasickova, Βαρσαμούλη Γιάννα, Βεντούρη Ευρυδίκη Μαρία, Βερούτης Κωνσταντίνος, Γρυπονησιώτη Μαρίνα, Διαμαντής Μάνος, Θεοδώρα Μπάκου, Ιατρίδου Έλενα, Καλοπαίδη Νίκη, Καραλιάς Ιωάννης, Κεραστάρη Έλια, Κονσολάκης Παντελής, Κονταρούδης Χρήστος, Κοτσίδης Πολύκαρπος, Κουλουρίδη Βασιλική, Κωστογιάννου Κατερίνα, Μεταξά Ρένα, Ξαγοράρη Φωτεινή (Φαίδρα), Παναγόπουλος Κωνσταντίνος, Παππά Φωτεινή, Πατμανίδη Στέφη, Πράπας Βασίλειος, Στασινάκης Άρις, Σταυρόπουλος Λάμπρος, Συρίβλης Απόστολος, Συρίγου Ευαγγελία, Τερζιδάκης Ανδρέας, Τιλκερίδης Νίκος, Φακίτσας Γιώργος.

Εγκαίνια έκθεσης:
Σάββατο 13 Ιανουαρίου 2018: 19:00

Διάρκεια:
13 Ιανουαρίου 2018 – 25 Φεβρουαρίου 2018

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 14:00 – 21:00

Πού:
Contemporary Space Athens
Μητροπόλεως 74, Κέντρο Αθήνας

πηγή:mononews.gr

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,126LikesLike
88,938 FollowersFollow
180,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ