O δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης μας αποκαλύπτει τις δράσεις σχετικά με τη μεγάλη τουριστική ανάπτυξη της πόλης άλλα και τα μελλοντικά του πλάνα…
Η Θεσσαλονίκη, τα τελευταία χρόνια, έχει επιτύχει και εξακολουθεί να εφαρµόζει µία πολιτική εξωστρέφειας, µε σαφή στόχο την άνοδο του τουρισµού, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί τον σηµαντικότερο αναπτυξιακό βραχίονα της χώρας. Ως δήµος, εκµεταλλευόµενοι την πολυπολιτισµική κληρονοµιά της πόλης µας, κάναµε ένα στρατηγικό άνοιγµα σε διαφορετικές τουριστικές αγορές. Ξεκινήσαµε από το Ισραήλ, την Τουρκία και τη Ρωσία, χώρες µε τις οποίες έχουµε κοινές ιστορικές και πολιτιστικές αναφορές και στη συνέχεια προχωρήσαµε στις γειτονικές αγορές των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Οι προσπάθειές µας απέδωσαν καρπούς, όπως φαίνεται από τα νούµερα που δείχνουν ότι σχεδόν τριπλασιάστηκε ο αριθµός των ξένων επισκεπτών µέσα σε µόλις έξι χρόνια. Η άνοδος αυτή έχει αποφέρει σηµαντικά οφέλη, καθώς έχει οδηγήσει σε αύξηση της οικονοµικής δραστηριότητας και σε δηµιουργία νέων θέσεων εργασίας στους τοµείς επιχειρηµατικότητας που εµπλέκονται άµεσα ή και έµµεσα µε τον τουρισµό.
Επιπλέον, µέσω της «Διπλωµατίας των Πόλεων», την οποία υλοποιούµε συντεταγµένα µε τους φορείς της πόλης, επικεντρωνόµαστε σε διαφορετικές µορφές τουρισµού. Στις παρουσιάσεις που κάνουµε σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσµο συµµετέχουν ξενοδόχοι και επιχειρηµατίες του κλάδου, καθώς επίσης εκπρόσωποι των δηµόσιων και ιδιωτικών εκπαιδευτικών µας ιδρυµάτων και του ιατρικού κόσµου.
Πρόκειται, λοιπόν, για µία οργανωµένη σύµπραξη φορέων που έχουν κοινό στόχο να προβάλουν την πόλη ως τουριστικό, συνεδριακό, γαστρονοµικό, εκπαιδευτικό και ιατρικό προορισµό. Και η προσπάθεια αυτή αντανακλάται στα έγκυρα, διεθνή µέσα ενηµέρωσης, που παρουσιάζουν τα συγκριτικά αυτά πλεονεκτήµατα της Θεσσαλονίκης.
Από την επόµενη χρονιά θα εστιάσουµε σε δυναµικά ανερχόµενες αγορές, όπως η Κίνα, η Ινδία, η Αραβική Χερσόνησος, ενώ ταυτόχρονα θα δώσουµε έµφαση στην προβολή της πόλης ως επενδυτικού προορισµού. Και βέβαια, θα στηρίξουµε κάθε προσπάθεια των επιχειρηµατιών του χώρου, ώστε να αυξήσουµε το τουριστικό ρεύµα, συµβάλλοντας, στο µέτρο που µπορούµε, στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας.
Πηγή: Best in travel Thessaloniki 2018