Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024
20.1 C
Athens
HomeΕυ ΖηνDecoΥπήρξε ένα από τα ωραιότερα κτίρια του Αθηναϊκoύ εκλεκτισμού!Δείτε πως είναι σήμερα!

Υπήρξε ένα από τα ωραιότερα κτίρια του Αθηναϊκoύ εκλεκτισμού!Δείτε πως είναι σήμερα!

Aνοιξε τις πόρτες του μετά από 17 χρόνια χάρη στο πρόγραμμα του Εμπορικού Τριγώνου και φιλοξενεί ήδη την πρώτη του έκθεση.

Eδώ και μέρες ένα πανέμορφο κτίριο, ένα από τα ελάχιστα δείγματα εκλεκτισμού στην αθηναϊκή αρχιτεκτονική, άνοιξε ξανά τις πόρτες του μετά από 17 ολόκληρα χρόνια και υποδέχεται όσους θέλουν να το θαυμάσουν από κοντά αλλά και να δουν την έκθεση Reminders.

Ποιος είναι υπεύθυνος για την επαναφορά στην «ζωή» της γειτονιάς του κτιρίου στο νούμερο 3 της οδού Χρυσοσπηλιωτίσσης 3; Το Εμπορικό Τρίγωνο, το πρόγραμμα αναβάθμισης του εμπορικού τριγώνου, που μεσολάβησε, άνοιξε, καθάρισε και φρόντισε το κτίριο ώστε να γίνει και πάλι ένα ζωντανό και αναπόσπαστο κομμάτι της γειτονιάς του.

- Advertisement -

Σε κάθε γειτονιά του εμπορικού τριγώνου το Τρίγωνο επιθυμεί να «αναστήσει» τα εγκαταλελειμμένα κτίρια.

Rothenburg ob der Tauber: Στη μεσαιωνική ατμόσφαιρα της Γερμανίας!

Η πρόσοψη του κτιρίου.

Λεπτομέρεια από το ταβάνι.

Το κτίριο κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1920, και πιθανολογείται ότι αρχικά ανήκε στην οικογένεια των Τσάτσων. Υπάρχουν ενδείξεις ότι χρησιμοποιούταν ως κατοικία αλλά δεν είμαστε ακόμη απολύτως σίγουροι καθώς άλλες πηγές αναφέρουν ότι εκεί φυλάσσονταν οι άμαξες της οικογένειας.

Γεγονός είναι ότι εκεί το 1963 άνοιξε η αποθήκη χάρτου «Α&Β Σπηλιωτόπουλος Ο.Ε» όπου και παρέμεινε έτσι ως το 2000. Η κ. Άντζη Σπηλιωτοπούλου, κόρη του ιδρυτή της εταιρείας, θυμάται «Η γειτονιά είχε πολύ ζωντανή αγορά όπου έβρισκες τα πάντα ενώ όλοι γνωριζόντουσαν μεταξύ τους. Το κτίριο στο πάνω όροφο είχε μικρά δωμάτια που ενοικίαζαν επαγγελματίες της εποχής. Υπήρχε ένας ράφτης, ένας δικηγόρος και τα γραφεία του αδερφού του πατέρα μου που ήταν επίσης χαρτέμπορος. Ήταν σαν τα κτίρια που βλέπαμε στις παλιές ελληνικές ταινίες». Και πώς βλέπει την κίνηση του Τριγώνου να ανοίξει ξανά το κτίριο; «Είμαι συναισθηματικά συνδεδεμένη με τη γειτονιά και το κτίριο οπότε για μένα ήταν κάτι τεράστιο. Το πιο σημαντικό είναι ότι άνοιξε και πλέον είναι χώρος που φιλοξενεί έργα τέχνης».

Φωτογραφία από τα ’60ς

Πράγματι χθες 6/7 ήταν η τελευταία ημέρα στον χώρο της Χρυσοσπηλιωτίσσης 3 που  πραγματοποιήθηκε η έκθεση Remiders, σε επιμέλεια του Γιώργου Γεωργακοπουλου. 12 καλλιτέχνες παρουσίασαν έργα τους με σεβασμό στον χώρο και την ιστορία του, με κατασκευές απόλυτα ενταγμένες στην καλλιτεχνική λογική του site specific.

Καθόλη τη διάρκεια της έκθεσης παρουσιάστηκε η προβολή της διαδικτυακής performance windows20ws από τους σπουδαστές του πρώτου έτους της δραματικής σχολής του Ωδείου Αθηνών. Eπιπλέον τέσσερις νέοι πεζόδρομοι παραδίδονται στους κατοίκους: Χρυσοσπηλιωτίσσης, Νικίου, Πολυκλείτου και Βλαχάβα.

Έργα της έκθεσης Reminders

Η ξύλινη σκάλα στο εσωτερικό του κτιρίου.

Ο κ. Λεωνίδας Δραγουμάνος, του Ιδρύματος Χατζηκώνστα στο οποίο ανήκει το κτίριο, λέει «Σε μια τέτοια ανάσα πολιτισμού στην οποία εμείς ως Ίδρυμα μόνο αρωγοί θα μπορούσαμε να σταθούμε. Το πρόβλημα των εγκατελελειμένων κτιρίων έχει να κάνει και με λόγους γραφειοκρατικούς αλλά και οικονομικούς.

Έχουμε ως σκοπό να βοηθάμε φτωχά και άπορα παιδιά και δεν μπορούμε, δυστυχώς, να δώσουμε έμφαση στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας μας παρά μόνο σε περίπτωση που υπάρχει ενδιαφέρον.

Παρά την ύπαρξη νέου νομοθετικού πλαισίου για τα κληροδοτήματα η γραφειοκρατική διαδικασία είναι τέτοια την άμεση προώθηση προτάσεων ακόμη κι όταν υπάρχει ενδιαφέρον. Έτσι είναι δύσκολο να αξιοποιηθούν τα κτίρια αυτά τόσο ως προς όφελος των ιδιοκτητών, όπως το Ίδρυμα Χατζηκώνστα, όσο φυσικά και της πόλης».

Στην περίπτωση του κτιρίου της Χρυσοσπηλιωτίσσης 3 η εμπλοκή του Εμπορικού Τριγώνου, που ως πρόγραμμα του δήμου Αθηναίων ενισχύεται από αποκλειστική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με την υποστήριξη του Athens Partnership,έφερε ξανά το φως της ημέρας σε ένα κτίριο που είχε μείνει κλειστό και βρώμικο επί 17 χρόνια. Άλλωστε όπως σωστά επισημαίνει ο κ. Δραγουμάνος «Ένα κλειστό κτίριο μόνο εστία προβλημάτων μπορεί να είναι σε αντίθεση με ένα “ζωντανό” κτίριο που προσφέρει στην πόλη και στους κατοίκους της».

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,128LikesLike
88,950 FollowersFollow
180,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ