Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024
17.2 C
Athens
HomeTravel TipsΓια να μην πιάνεσαι κορόιδο: Μάθε τα δικαιώματά σου όταν πετάς με...

Για να μην πιάνεσαι κορόιδο: Μάθε τα δικαιώματά σου όταν πετάς με αεροπλάνο

Ένα ταξίδι σου προκαλεί ενθουσιασμό, χαρά και ανυπομονησία, με την προϋπόθεση να πάνε όλα καλά. Για να αποφύγεις λοιπόν τυχόν απρόοπτα στο επόμενο αεροπορικό σου ταξίδι, μάθε τι δικαιούσαι για καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων, απώλεια αποσκευών, επιπλέον χρεώσεις κλπ.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση διασφάλισε τα δικαιώματα των ταξιδιωτών έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες. Άλλωστε 870 εκατομμύρια επιβάτες ταξιδεύουν το χρόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση με αεροπλάνο και η διασφάλιση των δικαιωμάτων τους είναι σημείο αιχμής. Αυτά είναι τα δικαιώματα των ταξιδιωτών με αεροπλάνο σύμφωνα με την ΕΕ.

- Advertisement -

Επιστροφή χρημάτων ή εναλλακτική μεταφορά

Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης της πτήσης ή υπεράριθμων κρατήσεων, ο επιβάτης έχει το δικαίωμα να προωθηθεί στον τελικό προορισμό του υπό παρεμφερείς συνθήκες, είτε να του επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου και, αν χρειαστεί, να επιστρέψει χωρίς καμία επιβάρυνση στον αρχικό τόπο αναχώρησής του.

Καθυστέρηση πτήσης

Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες, ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωση. Η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να φροντίσει για τη συνέχιση του ταξιδιού ή να παράσχει περαιτέρω βοήθεια.
Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να ενημερώσει τους ταξιδιώτες για τα δικαιώματά τους και για τον λόγο της άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης ή μεγάλης καθυστέρησης (πάνω από 2 ώρες, ή 4 ώρες αν η απόσταση της πτήσης είναι μεγαλύτερη από 3.500 χλμ.).

Γεύματα και κατάλυμα

Σε περίπτωση καθυστέρησης οι επιβάτες δικαιούνται δωρεάν αναψυκτικά, γεύματα, δυνατότητα επικοινωνίας (όπως δωρεάν τηλεφωνικές κλήσεις) και, αν χρειαστεί, παροχή καταλύματος, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης και τη διάρκεια της καθυστέρησης.

el2

Χρηματική αποζημίωση

Αν δεν επιτραπεί σε ταξιδιώτη η επιβίβαση ή αν η πτήση ακυρωθεί ή φτάσει με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες στον τελικό προορισμό που αναφέρεται στο εισιτήριο, οι ταξιδιώτες μπορεί να δικαιούνται αποζημίωση ύψους 250 – 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης. Αν ο αερομεταφορέας σας προσφέρει εναλλακτική πτήση με παρεμφερή ώρα άφιξης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.

Ακύρωση πτήσης

Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η ακύρωση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες π.χ. σε κακές καιρικές συνθήκες, ή είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση 2 εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία πτήσης, ή προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης. Σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών οι επιβάτες δεν δικαιούνται αποζημίωση, αλλά ο αερομεταφορέας παρέχει τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να επιλέξουν: να τους επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου.

Πώς να λάβετε επιστροφή χρημάτων ή αποζημίωση

Πρέπει να υποβάλετε το έντυπο καταγγελίας Ε.Ε. για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών [119 KB] στον αερομεταφορέα σας και να βεβαιωθείτε ότι κρατήσατε αντίγραφο. Αν δεν λάβετε απάντηση ή αν η απάντηση δεν σας ικανοποιεί, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία.

t4

Απώλεια ή φθορά αποσκευών 

Αν οι αποσκευές, φθαρούν ή καθυστερήσουν, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση από τον αερομεταφορέα μέχρι και 1.220 ευρώ. Μην ξεχάσετε να υποβάλετε σχετική δήλωση εντός 7 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών σας (ή 21 ημερών σε περίπτωση καθυστερημένης παραλαβής). Αν υπάρχουν ακριβά αντικείμενα, οι επιβάτες μπορεί να δικαιούνται – έναντι κάποιου αντιτίμου – αποζημίωση μεγαλύτερη από 1.220 ευρώ εφόσον έχετε προηγουμένως υποβάλει ειδική δήλωση στον αερομεταφορέα το αργότερο κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.

Διαφάνεια τιμών κατά την ηλεκτρονική κράτηση 

Η συνολική τιμή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των υποχρεωτικών συμπληρωματικών επιβαρύνσεων, πρέπει να είναι γνωστή εξ αρχής, έτσι ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε τις τιμές μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και να κάνετε τη σωστή επιλογή. Εκτός από την τελική τιμή πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια οι εξής πληροφορίες: αεροπορικός ναύλος, φόροι, τέλη αεροδρομίου, καθώς και λοιπές επιβαρύνσεις, προσαυξήσεις ή τέλη (π.χ. για την ασφάλεια ή για τα καύσιμα). Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους.

Πηγή: www.cnngreece.gr

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,075LikesLike
88,716 FollowersFollow
182,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ